Logitech HD Pro Webcam C910 — efektowne wideorozmowy

Logitech HD Pro Webcam C910 — efektowne wideorozmowy02.10.2011 23:50
Marcin Wilk

Do naszego labu trafiła topowa kamerka firmy Logitech — HD Pro Webcam C910. Urządzenie nagrywa obraz w jakości Full HD (1080p) oraz dźwięk stereo.

Wraz z rozwojem technologii otrzymujemy coraz więcej możliwości komunikowania się w wirtualnym świecie. Już dawno przestały nam wystarczać krótkie wiadomości tekstowe, e-maile i chaty — ich funkcje przejmują wideorozmowy. Zwolenników jest wielu, co wcale nie dziwi, żadna inna forma cyfrowej komunikacji nie dostarcza tylu emocji. Do pełni szczęścia osób oddalonych od siebie o setki kilometrów brakuje jeszcze uczucia bliskości i ciepła dotyku — na to przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka lat… świetlnych ;) Producenci, aby uprzyjemnić cyfrową rozmowę wprowadzają na rynek coraz to bardziej zaawansowane urządzenia. Z pewnością patrząc choćby na specyfikację, jednym z nich jest opisywana kamerka.

Jak przystało na produkt Logitecha, HD Pro Webcam C910 wykonany jest z bardzo dobrych materiałów, a do jakości montażu nie można mieć zastrzeżeń. Wygląd to rzecz gustu, ale na pewno jest efektowny — kamerka sprawia poważne wrażenie, od razu widać, że nie mamy do czynienia z produktem z najniższej półki, a wręcz przeciwnie. Ze względów praktycznych niezwykle istotne, w moim mniemaniu, są takie „błahostki” jak zaczep i dołączone oprogramowanie. W przypadku Logitecha HD Pro Webcam C910 mamy do czynienia z konstrukcją, która nie daje możliwości fizycznej regulacji obrotu. Kamerkę mocujemy na ramce monitora przy pomocy rozkładanego uchwytu, który od wewnętrznej strony pokryty jest cienką warstwą gumy. Regulacja w pionie, owszem jest możliwa, ale znacząco wpływa na stabilność zamocowanej kamerki (im bardziej zaokrąglony tył monitora, tym gorzej trzyma się urządzenie). Warto to wziąć pod uwagę przed ewentualnym zakupem.

Egzemplarz, który otrzymałem do testów niestety z niewiadomych przyczyn nie posiadał dołączonego oprogramowania, o którego istnieniu informuje na opakowaniu producent. W sumie dobrze się stało, bo dzięki temu mogę ocenić wsparcie firmy na oficjalnej stronie. Zwykle, w przypadku firmy Logitech, problemów w tym zakresie nie ma, choć zdarzył mi się niegdyś przypadek gdy brakowało sterowników urządzenia do najnowszej wersji Windows. Z testowaną kamerką nie było jednak żadnych problemów, wystarczyło kliknąć by po chwili na ekranie pojawił się kreator, który automatycznie wykrył model podłączonego urządzenia, ściągnął aktualizacje oraz zainstalował wybrane przeze mnie sterowniki i program do komunikacji Logitech Vid HD. Po ich zainstalowaniu, kamerka zaświeciła na niebiesko. Cały czas nie rozumiem, dlaczego stosuje się ten zimny kolor w urządzeniach, które bez większego wyboru mocuje się na wprost siebie — czy tylko ja nie mogę wysiedzieć wieczorem przy takim oświetleniu?

Oprócz wspomnianego Logitech Vid HD, do dyspozycji mamy podstawowe oprogramowanie Logitech Webcam, które służy zarówno do konfigurowania ustawień kamery jak i do wykonywania zrzutów w postaci zdjęć i klipów wideo. Jak się okazało kreator regulacji zrewanżował się za zbyt krótki kabel, przez który nie mogłem umieścić kamery na środku ramki. Oprogramowanie poprawiło sytuację, dając możliwość płynnej zmiany przybliżenia, oraz kadrowania obrazu. Dodatkowo dla osób, które często zmieniają pozycję przy swoim biurku została dodana opcja śledzenia twarzy – działa płynnie, choć niekiedy nie potrafi ustawić odpowiedniej ostrości. W takiej sytuacji, żeby wszystko wróciło do normy, trzeba się troszkę pokiwać przed kamerką. Ciekawostką jest Video Effects dzięki któremu — jak czytamy na stronie producenta — możesz w jednej chwili prowadzić rozmowę jako rekin, aby w kolejnej naśladować Elvisa lub stać się obrazem na tablicy szkolnej ;)

[1/2]
[2/2]

Co ze zdjęciami i nakręconymi wideo? Mówiąc krótko — niestety szału nie ma. Mimo optyki Carl Zeiss i drugiej generacji technologii RightLight wspomagającej kamerkę w słabym oświetleniu do doskonałości jeszcze jest kawałek drogi. W porównaniu ze sprzętem z niższej półki różnica oczywiście jest widoczna, jednak przy topowym produkcie — jakim bez wątpienia jest Logitech HD Pro Webcam C910 — liczyłem na coś więcej. Co dalej ze zdjęciami i klipami? Możemy je za pomocą programu wysłać bezpośrednio na maila, do Facebooka, podzielić się na Twitterze lub udostępnić na YouTube. Mamy również opcję edycji, którą wykonujemy albo w zdefiniowanym przez nas programie, albo w proponowanych przez Logitecha produktach firmy Magix. Bezpłatnie otrzymujemy dwie proste, ale w pełni funkcjonalne aplikacje Video Easy SE oraz Photo Manager 9. Nie są to co prawda najnowsze wersje, ale i tak ich obecność należy zapisać na duży plus.

Logitech w dodatkowych aplikacjach proponuje również kontrolę dostępu przy pomocy komercyjnego programu FastAccess. Można go testować za darmo przez 15 dni. Wszystko ładnie, pięknie, tylko takie aplikacje niestety zamiast pomóc zabezpieczyć komputer, otwierają kolejne drzwi do jego danych. Wystarczyło zrobić słabej jakości zdjęcie, wydrukować na prostej drukarce, przystawić do kamerki, żeby zobaczyć... „inteligentny” system śledzenia twarzy radzący sobie nawet gdy poruszałem kartką. W efekcie do systemu zalogować może się każda osoba posiadająca zdjęcie właściciela. Lepiej więc traktować takie oprogramowanie jako gadżet, a nie jako formę zabezpieczenia. Jeśli jednak jesteśmy przeczuleni na punkcie swojego sprzętu i obawiamy się, że inni użytkownicy próbują się do niego dostać, można skorzystać z funkcji śledzenia ruchu, czyli prostego monitoringu pomieszczenia.

Wracając do najważniejszego, czyli komunikacji użytkowników w wirtualnym świecie. Logitech HD Pro Webcam C910 daje możliwość przesyłania obrazu w wysokiej rozdzielczości HD 720p (najwyższa jakość nagrywanego przez urządzenie obrazu w ogóle to 1080p) oraz realistycznego dźwięku stereo nagrywanego dwoma mikrofonami. Ciężko wymagać czegoś więcej. Swoje podstawowe funkcje spełni praktycznie w każdym dostępnym komunikatorze obsługującym wideorozmowy. Logitech w dedykowanych programach udostępnił propozycję takie jak Skype, Windows Live Messenger, czat głosowy i wideo w Gmailu, czy też Yahoo! Messenger, które ja również mogę polecić. Niestety jednym z mankamentów kamerki jest jej cena (ok. 360 zł). Czy warto wydać taką kwotę? Jeśli traktujemy kamerkę jako sporadycznie wykorzystywany gadżet to raczej nie ma sensu przepłacać — różnica jakości obrazu w stosunku do znacznie tańszych rozwiązań, także firmy Logitech, nie jest adekwatna do różnicy cenowej. Jeśli jednak prowadzimy sporo wideorozmów czy telekonferencji z wykorzystaniem wysokiej jakości łącz to inwestycja w dobrej jakości urządzenie może się opłacić.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.