Lumia 640: sekretna broń Deutsche Telekom i Microsoftu w walce o rynki Europy

Lumia 640: sekretna broń Deutsche Telekom i Microsoftu w walce o rynki Europy05.03.2015 14:26

Jeśli nie macie jeszcze któregoś z telefonów Lumia i niekorzystacie z chmurowego pakietu biurowego Office 365, to Microsoftpostara się, by rychło uległo to zmianie. Nie jest w tej inicjatywiesam, gdyż podpisał umowę partnerską z niemieckim potentatemtelekomunikacyjnym Deutsche Telekom. Obie firmy wspólnie postarająsię, by Lumie i Office 365 trafiły do jak największego odsetkaużytkowników usług Deutsche Telekom/T-Mobile w 12 krajach Europy.

Ignorowana, a można nawet powiedzieć nieistniejąca w większościkrajów świata Lumia, w Europie cieszy się sporym powodzeniem. Możenie na tyle dużym, by zagrozić pozycji Androida czy iOS-a, alenależąca do Microsoftu marka pozwoliła Windows Phone zabezpieczyćsolidną, trzecią pozycję na rynku. Według danych IDC na europejskichrynkach sprzedało się w 2014 roku 9,9 mln sztuk słuchawek z mobilnymi„kafelkami”, tj. 6,8% łącznej sprzedaży smartfonów. Wzdecydowanej większości były to właśnie Lumie. Co istotne, mimo żeIDC wątpi w możliwość osiągnięcia przez Windows Phone ambitnego celu15% światowego rynku do 2017 roku, to w krajach Europy Środkowej iWschodniej tanie telefony z Windows sprzedają się lepiej nawet niżiPhony.

Wątpliwości IDC są uzasadnione. Początek 2015 roku dla WindowsPhone nie był zachwycający. Z raportufirmy Canalys wynika, że poza Niemcami na kluczowych rynkacheuropejskich system Microsoftu nie zdołal pozyskać nowych klientów. WNiemczech sprzedaż wzrosła o nieco ponad 2%. Może właśnie dlategostamtąd Microsoft zdecydował się podjąć nową próbę podboju Europy.

Sekretną bronią ma być niedroga Lumia. W ramach porozumienia zDeutsche Telekom, obie firmy wspólnie zaangażują się bowiem wpromocję Lumii640, która zadebiutowała niedawno na Mobile World Congress wBarcelonie, oraz usług w chmurze Office 365 i OneDrive. Porozumienieobjęło 12 rynków, na których działa Deutsche Telekom – Austrii,Chorwacji, Czarnogóry, Czech, Grecji, Holandii, Macedonii, Niemiec,Polski, Rumunii, Słowacji i Węgier. Łącznie niemiecka firma w tychkrajach 90 mln klientów.

Florian Seiche, wiceprezes pionu mobilnego Deutsche Telekom,podkreśla, że jego firma jest partnerem Microsoftu od samegopoczątku. Korzystając z budzącej zaufanie marki i jakości usługsieciowych w Niemczech i na kluczowych rynkach Europy, urządzenia iusługi z Redmond będą mogły trafić do większej liczby klientówindywidualnych i przedsiębiorców.

Nie wiadomo jeszcze, jak mogą wyglądać ceny nowych Lumii wpakietach abonamentowych. Wiemy jedynie, że nowe Lumie pojawią się wPolsce na początku kwietnia, w cenach detalicznych 699 zł (za Lumię640 LTE) i 949 zł (Lumia 640 XL LTE).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.