Mamy 7 mln użytkowników — garść statystyk

Mamy 7 mln użytkowników — garść statystyk01.02.2012 20:16
Redakcja

Styczeń 2012 r. okazał się rekordowym miesiącem w 9-letniej historii portalu dobreprogramy. Według Google Analytics zanotowaliśmy dokładnie 6 992 648 unikalnych użytkowników, 13 099 140 odwiedzin i 36 172 407 odsłon. Liczba odwiedzających wzrosła aż o 11% względem grudnia 2011 r.

To dobra okazja aby podzielić się garścią statystyk na temat używanych przez Was systemów operacyjnych i przeglądarek, czyli tym, co rozpala serca i umysły przy praktycznie każdym publikowanych przez nas rankingu.

W zakresie systemów operacyjnych niespodzianki nie ma — nadal króluje Windows. Według Google Analytics 96,56% odwiedzin to dzieło użytkowników z systemem Microsoftu. Wśród różnych edycji prym wiedzie Windows 7 (46,6%), następnie XP (42,87%), natomiast Vista stanowi tylko 10,13%. Udział innych edycji „Okienek” nie przekracza 1%. Użytkownicy różnych dystrybucji Linuksa mają 1,4% udziału w odwiedzinach portalu, a Mac OS 0,69%. W dalszym ciągu nie powalają statystyki dotyczące odwiedzin z systemów mobilnych. Liderem jest tu Android z udziałem na poziomie 0,56%, iOS notuje 0,22%, Symbian jedynie 0,07%.

Znacznie ciekawiej prezentują się wyniki w zakresie przeglądarek. Tu nadal przoduje Firefox z udziałem 46,22%, następnie jest Chrome (24,08%), Internet Explorer (15,35%), Opera (12,15%), Safari (1,06%) i Opera Mini (0,51%). Pozostałe przeglądarki nie przekraczają 0,5%. Wśród różnych wersji Firefoksa najwięcej jest 9.0.1 (58,64%), 8.0.1 (10,23%) i 8.0 (7,8%). Stosunkowo wielu użytkowników korzysta nadal ze starej wersji 3.6.25 — 7,57% odwiedzin (czyli blisko 460 tys.) zostało dokonanych przy użyciu tej przeglądarki. Takiego rozdrobnienia nie ma wśród użytkowników Chrome'a — aż 91,35% to wersja 16.0.912. Jeżeli chodzi o Internet Explorer najpopularniejsze są wersje: 8 (40,39%), 9 (32,86%) i 7 (10,03%). Zadziwiający jest upór użytkowników wersji 6 (i wcześniejszych) — ponad 6,5% odwiedzin (130 tys.) zostało wygenerowanych przez te archaiczne przeglądarki. Użytkownicy Opery optują za najnowszymi wersjami 11.6x (85,92%), ewentualnie 11.5x (5,8%).

Interesujące obserwacje daje zestawienie danych za styczeń 2012 r. z analogicznym okresem ubiegłego roku. Po pierwsze okaże się, że udział Linuksa w tym czasie... spadł (1,53% odwiedzin w styczniu 2011 r. wobec 1,4% obecnie). Co ciekawe, spadł też udział Windowsa (z 97,18% do 96,56%). Kto zyskał? Przede wszystkim platformy mobilne — Android (0,13% vs 0,56%) i iOS (0,08% vs 0,22%). Nieznacznie (o 0,5 punktu procentowego) wynik swój poprawił też Mac OS. W ramach platformy Windows aż 50% wzrostu zanotował najnowszy 7 (31,77% vs 46,60%), głównie kosztem XP (54,34% vs 42,87%) i Visty (13,38% vs 10,13%).

Prawdziwa walka odbywa się jednak gdzie indziej — na polu przeglądarek. Gigantyczny wzrost zanotował Chrome (14,88% w styczniu 2011 r. vs 24,08% w styczniu 2012 r.), głównie kosztem Internet Explorera (20,01% vs 15,35%), Firefoksa (49,38% vs 46,22%) i w mniejszym stopniu stopniu Opery (13,94% vs 12,15%). Na pocieszenie dla tej ostatniej znacznie wzrósł udział Opery Mini (0,3% vs 0,51%). Ciekawie prezentują się też powiązania pomiędzy systemami i przeglądarkami widoczne na powyższym zestawieniu. Widać w nich na przykład, że sympatie do przeglądarek są niezależne od platformy Windows/Linux, a udział Safari to w znacznej mierze zasługa użytkowników Windows.

Można pokusić się o trzy wnioski. Po pierwsze: do marginalizacji notebooków i desktopów jeszcze daleka droga — posiadacze tabletów i smartfonów nadal generują nieznaczną liczbę odwiedzin (nawet biorąc poprawkę na to, że ich wynik w przypadku dobrychprogramów jest zaniżony bo nie pobierają u nas oprogramowania). Po drugie: przykład Chrome'a pokazuje, że można przebojem wedrzeć się na rynek z całkowicie nowym produktem, jeżeli będzie on odpowiadał oczekiwaniom użytkowników. Po trzecie: rok 2012 niestety nadal nie będzie rokiem Linuksa ;)

I tym żartobliwym akcentem dziękujemy za odwiedziny i tak wspaniały wynik!

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.