MasterCard przeprasza i radzi, jak rozwiązać problem opasek z Open'era

MasterCard przeprasza i radzi, jak rozwiązać problem opasek z Open'era13.07.2016 11:39

Niedawno informowaliśmy o nowym sposobie płatności, z jakiego mogli skorzystać uczestnicy tegorocznej edycji festiwalu Open'er. Opaski z modułem NFC, obsługiwane przez MasterCard, miały być szybszym i wygodniejszym rozwiązaniem, niż wykorzystywane dotychczas przedpłacone bony. Trudno jednak stwierdzić, aby system spełnił swoją funkcję, a MasterCard właśnie opublikował stanowisko w tej sprawie.

Na łamach partnerskiego serwisu firmy, Cashless.pl opublikowano fragmenty stanowiska firmy, która przyznaje, że realizacja pomysłu nie przebiegła do końca poprawnie. Niemniej odnoszą się oni jedynie do kwestii kontrowersji, jakie narosły wokół regulaminu akceptowanego przez uczestników wchodzących w posiadanie opaski.

Opaskę można było zdobyć bezpłatnie, niemniej konieczne było zasilenie jej kwotą co najmniej 30 zł. Organizatorzy zachęcali podczas festiwalu do rejestracji urządzenia na stronie jego dostawcy. Miało to poskutkować nie tylko możliwością realizowania transakcji na kwotę wyższą, niż 100 zł, ale także możliwością wykorzystywania opaski do płatności po festiwalu, w każdym punkcie, gdzie realizowane są transakcje zbliżeniowe.

Problem w tym, że regulamin (dostarczany w formie papierowej wraz z opaską) przewidywał comiesięczną opłatę w wysokości 1 zł za korzystanie z urządzenia oraz dodatkowe prowizje, jak np. opłata w wysokości 30 zł za rezygnację z korzystania z usługi. Dziś MasterCard przyznaje, że kwestie te nie zostały zasygnalizowane wystarczająco jasno:

Pragniemy podkreślić, że korzystanie z opaski podczas festiwalu było całkowicie bezpłatne. Natomiast faktem jest, że przed imprezą zabrakło solidniejszej komunikacji z naszej strony na temat cennika korzystania z opaski po festiwalu, za co przepraszamy. To nasze niedopatrzenie.

Najważniejsze jednak, że istnieje sposób, aby nie utracić środków na koncie opaski, a jednocześnie nie narażać się na wymienione wyżej opłaty. Osobom takim zaleca się rejestracje i wykorzystanie wszystkich środków, jakie pozostały na koncie do 30 lipca. Nie jest konieczne żadne dodatkowe wypowiedzenie, gdyż, według zapewnień organizatora, na koncie opaski nie jest możliwe wygenerowanie ujemnego salda.

W teorii zatem, osoby, które wykorzystają wszystkie środki do końca 30 lipca, będą mogły po prostu odłożyć opaskę do szuflady. Warto jedna zwrócić uwagę, że wykorzystanie środków do kwoty równej 0,00 zł może być w dobie wyceniania produktów bez zaokrąglenia do całości, całkiem trudne. Miejmy nadzieję, że MasterCard, a w zasadzie podwykonawca Intercash, weźmie sobie do serca dotychczasowe porażki i nie zdecyduje się na naliczenie wspomnianej złotówki i nie będzie kontynuować świadczenia usługi.

Kwestia regulaminu to jednak tylko jedna strona medalu, nie mniej krytyki wywołała awaria systemu podczas festiwalu, która poskutkowała brakiem możliwości korzystania z opasek, czy znikaniem z niej środków. Organizatorzy polecali wówczas kontaktować się z rzeczoną firmą Intercash, z którą kontakt był jednak trudny bądź niemożliwy. MasterCard nie ustosunkowało się w swoim stanowisku do tej sprawy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.