Material Design atakuje. Tym razem jego ofiarą padł Kiosk Google Play

Material Design atakuje. Tym razem jego ofiarą padł Kiosk Google Play03.10.2014 12:18
Redakcja

Jeszcze przed oficjalnym wydaniem najnowszej wersji Androida, firma Google prężnie pracuje nad dopasowaniem własnych aplikacji, do przyjętej na początku wakacji koncepcji. Kolejną w kolejce po kliencie Google+, przeglądarce Google Chrome i sklepie z aplikacjami stała się ta pozwalająca na korzystanie z usługi czytania. Mowa o Kiosku Google Play, którego odświeżoną wersję możemy już pobierać na nasze urządzenia.

Kiosk Google Play to darmowy, nieco bardziej zaawansowany następca dobrze znanej aplikacji Google Reader, która była dostępna jeszcze w ubiegłym roku. W przeciwieństwie do czytnika, nie stanowi on centrum dla różnego subskrypcji RSS, lecz dla wielu różnych źródeł. W jego zasobach możemy znaleźć między innymi serwisy korzystające z usługi Feedburner, oraz kanały dodane do usługi Currents ręcznie przez administratorów witryn. Nowa wersja całymi garściami czerpie z założeń interfejsu Material Design. Jest prosta, minimalistyczna i bardzo czytelna. Przyciski i opcje zostały umieszczone wraz z wyszukiwarką na górnej, niebieskiej belce. Cała reszta to bardzo proste ikony i nastawienie na białe tła i ciemny tekst, co będzie zbawienne przy lekturze w ciągu dnia, a zarazem koszmarem w nocy.

Głównym założeniem tej aplikacji jest dostarczenie użytkownikom spójnej platformy do konsumpcji treści, bez konieczności używania przeglądarki internetowej, a zarazem o możliwościach większych niż tradycyjny RSS. W efekcie Kiosk Google Play udostępnia aktualności, artykuły bez całej technologicznej otoczki, skupiając się jedynie na tekście oraz dołączonych do materiału obrazków. Okno główne przedstawia poszczególne aktualności, wraz z akapitami wprowadzającymi. Użytkownik może przełączyć ich widok na minikarty, gdzie opisy są ukrywane. Z poziomu aplikacji możliwe jest wyszukiwanie kanałów wśród kilku kategorii: najlepsze (tj. najpopularniejsze), wiadomości, dla firm, rozrywka, sport, technologia, i świat. Użytkownik może również utworzyć własne kategorie tematyczne, do których przypisze odpowiadające im źródła. Program umożliwia również tłumaczenie materiałów na język polski (o ile taką opcję oferuje dany kanał), a także dzielenie się materiałami z innymi osobami poprzez systemowy mechanizm udostępniania.

Podobnie jak w innych aplikacjach z Material Design, także i tutaj do dyspozycji otrzymujemy wysuwany panel boczny. Na nim znajdziemy poszczególne funkcje aplikacji. Oprócz czytania możemy przejść do osobistej biblioteki, w której zapisane są wszystkie obserwowane przez nas źródła, gdzie możliwe jest ich zapisywanie na urządzeniu, a także usuwanie i udostępnianie. Jedną z przydatnych funkcji są zakładki tj. zapisywanie interesującego materiału do przeczytania na później, tym bardziej, że wszystkie dane aplikacji są synchronizowane w ramach konta Google. Ostatnia opcja to „Odkrywaj”, dzięki któremu możemy szybko poznać zupełnie nowe, interesujące źródła z różnych dziedzin. Coś dla siebie znajdą tu zarówno panie jak i panowie, nie brakuje informacji o biznesie, motoryzacji czy kuchni.

Dzięki ustawieniom czytelnik może wybrać rozmiar tekstu, jak również wymusić pobieranie danych np. tylko za pomocą połączenia Wi-Fi. Aplikacja oddaje do dyspozycji jeden widget, dzięki któremu można zapoznać się z ostatnimi materiałami. Najnowszą wersję kiosku Google Play znajdziecie w bazie aplikacji mobilnych naszego serwisu, zapraszamy do jego przetestowania. Niestety, w Polsce nadal nie skorzystamy np. z funkcji subskrypcji interesujących nas czasopism. Patrząc na działania firmy tj. uruchomienie w tym roku funkcji książek, filmów i muzyki można podejrzewać, że start Newsstanda jest u nas jedynie kwestią czasu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.