Mazda odkryła, że są smartfony i wprowadzi Android Auto i CarPlay

Mazda odkryła, że są smartfony i wprowadzi Android Auto i CarPlay14.03.2017 12:40

Użytkownicy samochodów Mazdy musieli dotąd obywać się bez Android Auto i Apple CarPlay – dwóch systemów odczuwalnie zwiększających wygodę korzystania z funkcji multimedialnych. Japoński koncern jednak postanowił w końcu dołączyć do reszty producentów i zapowiedział, że najnowsza linia jego SUV-ów będzie mogła być wyposażona we wspomniane systemy. Ponadto dostęp ma być zaoferowany także w starszych modelach aut.

To smartfon stał się naszym głównym urządzeniem, to na nim przechowujemy ulubioną muzykę czy też mamy zainstalowane aplikacje usług streamingowych. Wielu użytkowników chciałoby mieć dostęp do tej biblioteki utworów również w samochodzie. Można skorzystać ze złącza AUX w aucie i podłączyć telefon lub też bezprzewodowo sparować urządzenie z system multimedialnym. Nie zawsze są to najwygodniejsze rozwiązania, lepszym wyborem jest skorzystanie z Android Auto czy Apple CarPlay, tym bardziej, że zyskujemy znacznie więcej niż tylko dostęp do muzyki.

Dzięki takim funkcjom jak Android Auto czy Apple CarPlay, po podłączeniu smartfonu do auta, mamy dostęp do wybranych aplikacji, w tym także takich jak Spotify czy wiadomości. Wszystko na ekranie samochodu, bez potrzeby sięgania po smartfon, który może leżeć choćby w schowku. Jeśli auto posiada dopracowany system sterowania, to korzystanie z Android Auto czy Apple CarPlay to duże udogodnienie.

Nowa Mazda CX-5 ma już oferować Android Auto i Apple CarPlay.
Nowa Mazda CX-5 ma już oferować Android Auto i Apple CarPlay.

Ze wspomnianego udogodnienia nie mogli korzystać posiadacze aut Mazdy, ale niebawem zyskają do nich dostęp. Japoński producent w końcu postanowił zaimplementować systemy Google i Apple do swoich samochodów. Na początku trafi on do nowych SUV-ów, nie wiemy dokładnie kiedy – nie został ujawniona data oficjalnego debiutu. Mazda obiecuje, że obecne modele będzie można rozbudować o Android Auto i Apple CarPlay, przy niewielkiej ingerencji w zastosowane systemy, co powinno ucieszyć właścicieli już sprzedanych Mazd.

Rozbudowa będzie dostępne dla aut z Mazda Connect. Funkcja zadebiutowała w modelu Mazda 3 w 2014 roku i aktualnie jest oferowana we wszystkich samochodach japońskiego koncernu. Producent nie ujawnił, jaki będzie koszt dodania nowej funkcjonalności.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.