Meg Whitman: HP musi być bardziej jak Apple

Meg Whitman: HP musi być bardziej jak Apple23.03.2012 17:02

Podczas spotkania z inwestorami w firmie HP padło ciekawe pytanie: dlaczego HP, który wydaje kosmiczne kwoty na badania, jest wart dużo mniej, niż Apple? Apple, wbrew pozorom, nie wydaje na badania aż tak wiele, a produkty tej firmy raz na kilka lat wywołują rewolucję (iPad, iPod, Macintosh — pierwszy masowo produkowany komputer z interfejsem graficznym, Newton — pierwowzór palmtopów). Meg Whitman, obecna CEO HP, zaznacza, że HP potrzebuje takich właśnie zakłócających spokój innowacji. Do tej pory podejście HP przypominało raczej przyspieszanie ewolucji, niż tworzenie nowych gatunków. To się musi zmienić, jeśli HP ma przetrwać.

Whitman zaznaczyła również, że HP powinien się skupić na robieniu naprawdę dobrze kilku produktów, zamiast zajmowaniem się wszystkim po łebkach i eksplorowaniem możliwości w każdej możliwej dziedzinie. A gdzie indziej może zostać przygotowany rewolucyjny produkt, niż w laboratoriach lub w dziale R&D firmy? Brzmi prosto — wystarczy zamknąć projekty, które nie rokują dobrze i skupić się na kilku wybranych gałęziach, w których HP ma zamiar zostać liderem. I oczywiście liczyć na to, że się uda, bo w tej chwili wystarczy wejść do dowolnego sklepu z elektroniką, żeby kupić coś podobnego do produktów HP. Jeśli pod tym względem również porównamy HP do Apple'a, od razu widać, kto tu jest liderem innowacji i dlaczego HP nim nie jest.

Inwestorzy firmy mają jednak jeszcze inne wątpliwości, nie związane bezpośrednio ze strukturą firmy czy z jej innowacyjnością. Na przykład, czy HP nie mógłby wprowadzić modelu działania znanego ze sklepów Apple'a, aby nie trzeba było czekać 2-3 tygodnie na naprawę drukarki? Albo czy robienie zakupów na stronie HP nie mogłoby być przyjemniejsze?

HP ma dużo do zrobienia, i nie chodzi tu jedynie o posprzątanie bałaganu po niewypale, jakim okazał się TouchPad. Jednym z takich kroków będzie połączenie działów Imaging and Printing Group (IPG) z Personal Systems Group (PSG). Połączenie dwóch najsilniejszych działów firmy HP ma stworzyć „kręgosłup” dla operacji nastawionych na najpopularniejsze produkty HP i obsługę klienta. Szefem nowo utworzonego działu, który będzie odpowiedzialny za drukarki i komputery osobiste, zostanie były CEO Palma — Todd Bradley — który pracuje w HP od 2005 roku. Vyomesh Joshi, pod którego kierownictwem rozkwitł dział IPG, co z kolei pchnęło do przodu cały przemysł drukarkowy, odejdzie na zasłużoną emeryturę.

Planowane jest również połączenie różnych oddziałów marketingowych w jeden organ, oraz łączenie różnych innych oddziałów, co pozwoli przyciąć koszty. Na razie nie ma mowy o zwolnieniach, choć to widmo również wisi w powietrzu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.