Messenger Platform, czyli boty na Facebooku – zapowiada się sukces #F8

Messenger Platform, czyli boty na Facebooku – zapowiada się sukces #F813.04.2016 13:58

Pomiędzy wczorajszymi informacjami o Messenger Platform, przekazanymi podczas inauguracji F8 przez Marka Zuckerberga, a ogłoszeniu konwersacji platformą przez Satyę Nadellę, trudno nie nie zauważyć zaskakująco dużych podobieństw. Dziś na temat planów Facebooka wiadomo jeszcze więcej.

O samej Messenger Platform pisaliśmy już wczoraj, tuż po samym wystąpieniu Marka Zuckerberga. Chce on, aby w ciągu pięciu lat miliony użytkowników Facebooka korzystały na co dzień z dodatkowych usług oferowanych w Messengerze przez boty. Równie dobrze szef Facebooka mógłby zacytować Nadellę i stwierdzić, że boty to aplikacje przyszłości.

Mark Zuckerberg chce, aby wszystkie możliwe scenariusze korzystania z Sieci odbywały się w jednym miejscu. Jest nim oczywiście Facebook. W praktyce do rąk programistów zostaną oddane narzędzia, dzięki którym będą mogli wykorzystywać boty w celu dostarczania treści czy świadczenia usług, które dotychczas były dostępne na innych stronach.

Wśród najbardziej oczywistych przykładów można powielić te omawianie przez szefa Microsoftu: zamawianie posiłków, odbieranie wieści ze świata z podziałem na tematykę czy robienie zakupów może z powodzeniem być zrealizowane dzięki wymianie kilku wiadomości z botem.

Tutaj właśnie rysuje się podstawowa przewaga Facebooka nad Microsoftem, która może sprawić, że w przypadku niebieskiego serwisu boty okażą się rzeczywistym sukcesem, a dla Microsoftu pozostaną ciekawostką. Microsoft nie dysponuje bowiem taką platformą jak ogromny serwis społecznościowy, przez co eksperymentuje w ogóle z tym, w jakiej przestrzeni boty mają w ogóle funkcjonować: znalazły się już na Twitterze, pojawiają na Skypie.

Oczywiście różnica jest niwelowana w przypadku aplikacji mobilnych, jednak tutaj także Skype nie ma statusu Messengera – Skype’a wykorzystuje się z konkretnymi zamiarami, do aplikacji Messengera wielu zerka w zasadzie bez przerwy. Trudno zakładać, aby ktoś specjalnie uruchamiał aplikację Microsoftu, by zapytać bota o pogodę, skoro równie dobrze może to zrobić np. dzięki Google Now. Co innego z Messengerem, na którym i tak w danej chwili prowadzi się jakąś rozmowę.

Podobnie sprawa ma się także z komputerami – miliony użytkowników serwisu w zasadzie zawsze mają otwartą w przeglądarce kartę z Facebookiem. Brak konieczności uruchamiania dodatkowego oprogramowania, pełna synchronizacja między urządzeniami stacjonarnymi i mobilnymi i fakt, że usługodawcy i tak posiadają już strony na Facebooku i są zaznajomieni z tamtejszymi mechanizmami, to czynniki, które mogą sprawić, że Messenger Platform będzie ogromnym sukcesem.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.