Messenger z nowym wyglądem już oficjalnie. Tak dużych zmian dawno nie było

Messenger z nowym wyglądem już oficjalnie. Tak dużych zmian dawno nie było23.10.2018 22:12
źródło: Facebook

Facebook ogłosił wydanie znacząco przebudowanego Messengera. Nowa aplikacja skupia się na prostocie, bardziej intuicyjnym interfejsie i zmianach, które miały być oczekiwane przez większość użytkowników. W teorii brzmi świetnie.

Messenger z prostego komunikatora, który umożliwiał kontakt ze znajomymi z Facebooka, wyrósł na przerośniętego potworka. Z kolejnymi aktualizacjami otrzymywał funkcje wzorowane na Snapchacie, boty, gry, naklejki i masę zbędnych dodatków. Stał się ociężałą aplikacją, która obecną wysoką popularność zawdzięcza wyłącznie przywiązaniu użytkowników.

Nowy Messenger to przebudowany interfejs

Przedstawiony właśnie Messenger 4 ma być przede wszystkim odpowiedzią na skargi użytkowników. Pierwszą ważną zmianą jest zredukowanie liczby kart do zaledwie trzech. Wszystkie rozmowy, zarówno indywidualne, jak i prywatne zostały umieszczone w pierwszej karcie Twoje rozmowy. Następna, druga karta Osoby zawiera listę aktywnych znajomych oraz zdjęcia i filmy wrzucone na Stories. Ostatnia, trzecia karta Odkrywaj umożliwia kontakt z firmami, dostęp do botów czy gier.

Owszem liczba kart została zredukowana. Aczkolwiek wszystkie funkcje w Messengerze nie zniknęły. Pozostały one w aplikacji, ale są teraz bardziej ukryte, aby cały interfejs był prostszy. No cóż, aplikacja nie stała się lżejsza. Warto zauważyć, że na samej górze w karcie Twoje rozmowy znalazła się ikonka zapewniająca szybki dostęp do aparatu i ikonka nowej rozmowy.

Messenger z większymi możliwościami personalizacji rozmów

Messenger wcześniej oferował już możliwość ustawienia pseudonimu, koloru czatu czy głównej emoji. Teraz aplikacja otrzymała nowy schemat określany gradientem kolorów. Poszczególne kolory są łączone i zmieniają się stopniowo. Przykładowo wiadomości umieszczone na samym dole będą niebieskie, natomiast te przy samej górze zmienia kolor na czerwony. Niewielka zmiana, ale patrząc na popularność już obecnych od dłuższego czasu kolorowych rozmów, raczej będzie często używana przez użytkowników Messengera.

Znacznie ważniejszą informacją jest możliwość ustawienia czarnego interfejsu. Do tej pory Messenger umożliwiał wyświetlanie całego interfejsu wyłącznie na białym tle. Jak widać moda na czarne tła zawędrowała wreszcie do najpopularniejszego komunikatora. Niestety, na Tryb Ciemny poczekamy trochę dłużej. Facebook wspomniał, że pojawi się on w najbliższej przyszłości. Nie podał jednak konkretnej daty.

Nowy Messenger – kiedy aktualizacja?

Messenger 4 został już oficjalnie uruchomiony. Jednakże Facebook podkreśla, że będzie on teraz stopniowo aktualizowany na całym świecie. Cały proces ma potrwać przez kilka najbliższych tygodni. Na iPhonie (model XS z iOS 12.0) i Androidzie (Xiaomi Mi 8 z 8.1 Oreo) aktualizacja nie jest jeszcze dostępna. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.

Aplikację znajdziecie oczywiście w naszym katalogu. Komunikator w wersji mobilnej dostępny jest na Androida i iOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.