Miały odejść do lamusa, a znów przeżywają rozkwit, czyli kolejny efekt uboczny lockdownu

Miały odejść do lamusa, a znów przeżywają rozkwit, czyli kolejny efekt uboczny lockdownu05.08.2020 15:33

Nazywane przez złośliwców przerośniętymi smartfonami, wraz z postępującym wzrostem przekątnej wyświetlaczy miały odejść do lamusa. Tymczasem znów święcą triumfy. Mowa oczywiście o tabletach, których sprzedaż, jak wykazuje agencja analityczna Canalys, w ciągu ostatniego kwartału wzrosła o bagatela 26 proc.

Łącznie w drugim kwartale 2020 r. dostarczono ponad 37,5 mln tabletów. Dla odniesienia, w analogicznym okresie roku minionego było to niespełna 29,8 mln sztuk. Jak na sprzęt, któremu wielu wróżyło dotąd rychły upadek, jest to wynik lepiej niż dobry.

Choć udział dotychczasowego lidera, Apple, stopniał o 2 p.p. do 38 proc., klienci kupili 19,8 proc. więcej iPadów niż przed rokiem. Drugi w stawce Samsung zaliczył wzrost rzędu 39,2 proc., a prawdziwe rekordy biją marki chińskie. Huawei jest w ogólnej sprzedaży trzeci, z przyrostem 44,5 proc. rok do roku, a Lenovo piąte – 52,9 proc. Sukces, notując zwyżkę na poziomie 37,1 proc., odnotować może ponadto plasujący się między "chińczykami" Amazon.

Analitycy nie mają najmniejszych wątpliwości, że powyższe wyniki są bezpośrednim efektem koronawirusowego lockdownu. Jak podsumowują w raporcie, wzrost zapotrzebowania na sprzęt z ekranem większym niż w przypadku smartfona, pozwalający na komfortową pracę bądź naukę zdalną, jest widoczny gołym okiem.

Beneficjentem jest nie tylko sektor tabletów, ale też laptopów. W drugim kwartale 2020 r. HP sprzedał ich około 18 mln, Lenovo – 17,4 mln, Dell – 12 mln, Apple zaś – 5,3 mln. Dodajmy, to również są wyniki historyczne. Prawdopodobnie nie do powtórzenia w najbliższym czasie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.