Microsoft chce oceniać jakość spotkań. Nowa technologia bada język ciała

Microsoft chce oceniać jakość spotkań. Nowa technologia bada język ciała01.12.2020 11:05
fot. fizkes/Getty Images

Spotkania są ważną częścią codziennych aktywności w wielu firmach. Nie znaczy to jednak, że ten czas jest spędzany na nich produktywnie. Według badań Harvard Business Review z 2017 r. 65 proc. ankietowanych uważało, że spotkania odciągają ich od ukończenia zadań w pracy. Microsoft może mieć na to jednak patent.

I to dosłownie - firma opatentowała technologię, która ocenia jakość spotkań na podstawie języka ciała używanego przez rozmówców.

Urządzenie opisane we wniosku patentowym to komputerowy system zintegrowany z kamerami wyposażonymi w sensory, który analizuje wiele czynników towarzyszących spotkaniom. Oprócz mimiki i ekspresji, sprawdza on czy uczestnicy nie są znudzeni i sięgają po telefony. Bierze również pod uwagę temperaturę oraz porę dnia.

fot. Microsoft
fot. Microsoft

System "Meeting Insight Computing" Microsoftu to zestaw kamer, czujników wraz z oprogramowaniem, które analizuje ludzi oraz warunki, w jakich odbywają się spotkania, jak również dokonuje przeglądu ankiet po odbytych spotkaniach. Na ich podstawie system opracowuje "ocenę jakości" spotkania.

Technologia ta mogłaby posłużyć w optymalizowaniu zarówno wirtualnych, jak i fizycznych spotkań. Microsoft obecnie przeszedł całkowicie na model pracy zdalnej - do odwołania i pokrywa pracownikom dodatkowe koszty z tym związane. Analitycy z Wall Street Journal przewidują, że taki typ pracy może się z nami już utrzymać na stałe także po minięciu pandemii.

Korporację taką, jak Microsoft stać na to, aby stworzyć taki sprzęt i wyposażyć w niego swoich pracowników, by również optymalizować spotkania, które odbywają się w aplikacjach, takich jak Teams. Byłby to również intratny interes dla partnerów, którzy mogliby na podstawie tego patentu stworzyć podobne rozwiązania i wdrażać je w innych firmach - także w trybie pracy zdalnej.

Docelowo system mógłby, na podstawie prześledzonych spotkań, zasugerować, czy dana godzina będzie dobrym terminem na spotkanie. Mało tego, system byłby w stanie zasugerować inny czas, miejsce, a nawet osoby… jeśli wg algorytmów spotkanie zapowiadałoby się na fiasko.

Oczywiście jest to tylko eksperymentalna technologia w formie patentu i nie ma żadnej gwarancji na to, że Microsoft wprowadzi ją w życie.

Wiele firm inwestuje w technologie do optymalizacji pracy, czy procesów produkcyjnych. Badania nad takimi rozwiązaniami nie powinny dziwić, aczkolwiek jeśli mogłyby naruszać prywatność - wtedy obawy mogą być uzasadnione.

Tak czy inaczej, w świetle badań Harvard Business Review, nie ulega wątpliwości, że znakomita większość z nas chciałaby spotkań w lepszym wydaniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.