Microsoft doprecyzowuje politykę używania gier na Xbox One

Microsoft doprecyzowuje politykę używania gier na Xbox One07.06.2013 08:44

Jedną z głównych spraw, które interesowały konsolowców po zapowiedzi Xbox One pod koniec maja, była kwestia tego, jak będą działać na urządzeniu gry oraz czy dostaniemy możliwość ich odsprzedaży. Microsoft wstępnie nieco wyjaśnił, pewne dodatkowe informacje wypłynęły potem z brytyjskich sklepów, a teraz wreszcie mamy oficjalne i poszerzone stanowisko producenta na ten temat. Dość powiedzieć, że życie obrotnego gracza się skomplikuje...

Nowe pozycje będą dostępne w dniu premiery na płycie i równocześnie też z Xbox Live — od nas zależy, która opcja będzie wygodniejsza. Nośnik jest wyłącznie magazynem danych, po instalacji tytułu odkładanym na półkę. Biblioteka naszych gier będzie stale dostępna w chmurze, więc logując się na swe konto u znajomego oczywiście możemy z niej czerpać. Na naszej konsoli w nabyte produkcje zagra każdy, czy jesteśmy akurat zalogowani, czy też nie. Gdyby chciał skorzystać z nich poza domem, istnieje opcja rodzinna — do 10 osób może ponoć bez problemu uzyskać dostęp. Sprzedaży zakupionych przez nas gier dokonamy wyłącznie w określonych punktach, co by szło w parze z wcześniejszymi informacjami. Co z aukcjami internetowymi? Microsoft dopuszcza jednorazowe „oddanie” gry komuś z listy naszych znajomych, przy czym musi być on na niej przynajmniej od 30 dni. Pracuje się podobno nad pożyczaniem, ale w chwili premiery Xbox One nie będzie takiej opcji. Zostaje przy tym wszystkim pewna szeroka furtka — to producenci gier ostatecznie decydować mają, czy umożliwią zbycie swego dzieła...

Przy okazji wyjaśniono kilka kolejnych, ważnych rzeczy. Co 24 godziny Xbox One dokonuje weryfikacji maszyny przez Xbox Live. Czas ten zostaje skrócony do 1 godziny, jeśli logujemy się na obcej konsoli. Jeżeli nie będziemy mieli dostępu do sieci, po tym czasie granie nie będzie możliwe aż do kolejnego zalogowania. Zostanie nam wtedy tylko oglądanie filmów z płyt lub telewizji. Microsoft do komfortowej zabawy zaleca łącze 1,5Mbps. Podkreśla też, że będziemy mogli dokładnie monitorować ciągłą pracę sensora Kinect, żeby mieć pewność, że działa on tak, jak tego sobie życzymy i żadne niepożądane, zarejestrowane dane nie dostaną się bez naszej wiedzy w cudze ręce.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.