Microsoft i Google publikują wyniki finansowe

Microsoft i Google publikują wyniki finansowe20.01.2012 11:35

Microsoft i Google podali swoje wyniki finansowe. W zakończonym właśnie drugim kwartale 2012 roku fiskalnego Microsoftowi udało się zwiększyć przychody i spełnić oczekiwania inwestorów. Google, który 31 grudnia zamknął rok fiskalny, niestety zarobił mniej, niż prognozowano, co negatywnie odbiło się na cenie akcji.

Microsoft nie zaskoczył, ale też nie zawiódł, a drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego może nawet uznać za udany. Przychody firmy ogółem wyniosły prawie 21 miliardów dolarów, czyli o 4,7% więcej, niż w tym samym kwartale poprzedniego roku. Ponieważ spada zainteresowanie komputerami i klienci nierzadko wolą zainwestować w tablet, o 6,3% spadły przychody, które przynosi firmie Windows i Windows Live (4,74 miliarda dolarów). Jednak Microsoft nadrabia rozrywką — przychody wygenerowane przez Xboksa 360 i Kinecta wyniosły 4,24 miliarda dolarów (o 14,6% więcej, niż przed rokiem). Nie jest to zaskoczeniem, gdyż już na CES Microsoft chwalił się, że sprzedał 17 milionów sensorów Kinect, 66 milionów konsol i że przyciągnął 40 milionów osób do uslugi Xbox Live!. Microsoft netto zarobił 6,62 miliarda dolarów (tylko 10 milionów mniej niż rok wcześniej), a zysk na akcję wyniósł 79 centów (rok temu 78 centów). Jak widać, Microsoft poradził sobie mimo ogromnych wkładów w Windows Phone i współpracę z Nokią oraz mimo małego zainteresowania Windowsem ze strony klientów.

Google nie poradził sobie aż tak dobrze, przynajmniej nie w oczach inwestorów. Przychody Google'a wyniosły ponad 10 miliardów dolarów i zanotowano 25% wzrost w porównaniu do analogicznego kwartału minionego roku, ale to mniej, niż oczekiwali analitycy. Zysk netto firmy z Mountain View wyniósł 2,71 miliarda dolarów — o 7% więcej, niż przed rokiem. Google pobił swój rekord, ale po ogłoszeniu wyników, które nie osiągnęły poziomu przewidywanego w prognozach, wartość akcji Google'a spadła o 9%.

Google podał liczby dotyczące nie tylko swoich kont bankowych, ale również serwisu społecznościowego Google+. Wygląda na to, że konkurencja Facebooka radzi sobie całkiem dobrze. W ciągu minionego roku liczba użytkowników G+ wzrosła z 40 do 90 milionów. Google nie podaje liczby aktywnych użytkowników Google+, ale wiemy, że 80% posiadaczy kont Google korzysta z różnych usług Google'a co tydzień, a 60% codziennie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.