Microsoft już ustalił zwycięzcę XV Mistrzostw Europy w piłce nożnej

Microsoft już ustalił zwycięzcę XV Mistrzostw Europy w piłce nożnej10.06.2016 17:30

Microsoft dobrze się zna na Big Data i maszynowym uczeniu,dysponuje ogromną mocą obliczeniową w swojej chmurze Azure, aleczy zna się na futbolu? O tym przekonamy się już niebawem,sprawdzając, co warte są prognozy wyników XV mistrzostw Europy wpiłce nożnej, przygotowane nie z jelit koguta czy fusów po kawie,lecz właśnie z pomocą nowoczesnych technologii.

Nie będziemy wystawiać Waszej cierpliwości na próbę, od razuniech będzie jasne. Według Microsoftu Polska nie ma szans.Mistrzostwo Europy przypadnie Niemcom, bo jak wiadomo, piłka nożnato sport wymyślony po to, by wygrywali w nim Niemcy.

Analitycy firmy z Redmond stawiają w meczu Polski z Ukrainąwłaśnie na naszego wschodniego sąsiada (38% do 30%, przy 32% szansna remis), którego uważają za czarnego konia tych mistrzostw,twierdząc, że dojdzie do ćwierćfinałów. Z Niemcami powinniśmywięc przegrać (65% do 11%, przy 34% szans na remis), a wygramyjedynie z Irlandią Północną. To według najnowszych danych mogłoby wystarczyć na wyjście z grup wśród czterech najlepszych drużyn z trzeciego miejsca.

Rywalem Niemców, którzy po drodze do finałów mają pokonaćreprezentacje Rumunii, Włoch oraz Francji, miałaby być Hiszpania,która w swojej grupie pokona Czechów, Turków i Chorwatów, a potemAustriaków, Ukraińców i Anglików. Microsoft przygotowałoczywiście kompletne zestawienie swoich przewidywań dla fazygrupowej i fazyturniejowej.

Na ile powinniśmy poważnie traktować te maszynowe analizy?Bardzo poważnie. Podczas Finałów Mistrzostw Świata 2014oprogramowanie Microsoftu trafnie wytypowało 15 z 16 drużyn, któreweszły do fazy turniejowej. Mało który wróżbita może pochwalićsię takimi wynikami. W tym roku ma być jeszcze skuteczniej, zasprawą dwustopniowego modelu analiz.

Pierwszy stopień to analiza statystyczna, w której szacuje siępotencjał i siłę poszczególnych zespołów z uwzględnieniemdotychczasowych wygranych i przegranych, bezpośrednich konfrontacjimiędzy drużynami, aktualnych kontuzji i nieobecności kluczowychzawodników, lokalizacji meczów i pogody.

Drugi stopień to analiza aktywności internetowej użytkownikóworaz innych zmiennych socjodemograficznych. Uwzględniane tu sąanonimowe dane użytkowników, aktywność w Sieci, zapytania wprzeglądarce, treści w mediach społecznościowych, by ocenićsentyment i sympatie publiczności podczas meczów.

Z danych przygotowanych do analizy na tym stopniu powstały tzw.heatmapy kibicowskie – interaktywne wizualizacje, które pokażąjak rozkładają się sympatie kibiców. Będzie można śledzić nażywo zmiany nastrojów w poszczególnych państwach i odkryć, ktokomu kibicuje. Już niebawem ruszą one pod tymadresem.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.