Microsoft: mikropłatności to klucz do sukcesu

Microsoft: mikropłatności to klucz do sukcesu17.04.2015 14:20
Redakcja

Twórcy aplikacji mobilnych zarabiają najwięcej nie na sprzedaży swoich programów, lecz na mikropłatnościach, o ile z nich korzystają. Do takich w zasadzie znanych od dawna wniosków doszedł właśnie Microsoft, przedstawiając najnowsze statystyki związane ze sklepem dostępny w systemach Windows 8 i Windows Phone.

Choć platforma rozwijana przez Microsoft okupuje zaledwie około 2-3% rynku, warto zwrócić uwagę na niektóre dane. Jeżeli jesteście deweloperami i tworzycie aplikacje mobilne, mikropłatności są najlepszym sposobem na zwiększenie zysków. W przypadku sklepu dostępnego w systemach Windows jedynie 14% zarobków twórców to efekty sprzedaży programów. Kolejne 31% to reklamy zawarte w darmowych aplikacjach. Reszta, czyli aż 55% uzyskiwanych pieniędzy to efekty wdrożenia mikropłatności. Jak widać, choć użytkownicy niechętnie płacą za programy, o tyle są w stanie sięgnąć do portfela aby odblokować dodatkowe funkcje, lub np. ułatwić sobie grę na telefonie.

Taka a nie inna popularność mikropłatności nie dziwi. Jej rozwój widać zresztą także na innych platformach mobilnych, a i wśród graczy desktopowych. Model Free-to-play, w którym otrzymujemy podstawową grę za darmo, a następnie możemy dokupić opcjonalne dodatki do niej są prawdziwą zmorą naszych czasów. Dla klientów nie jest to zaleta, tracą bowiem świadomość tego ile i na co wydają, choć trzeba zaznaczyć, że ewentualny zakup to wciąż ich decyzja. Gorzej jest w sytuacjach, gdy bez zakupu niektórych dodatków gra staje się niemożliwa do przejścia, lub gdy różnice między graczami stają się zbyt duże. Dla programistów mikropłatności są natomiast bardzo dobrym źródłem finansowania. Oznaczają bowiem, że choć kupujący w większości przypadków zapłaci mniej, niż za płatny program, to być może skusi się na dokonanie kilku mikropłatności.

Warto zajrzeć również na inne statystyki: około 93% pobrań ze sklepu w wersji desktopowej przeprowadzono na Windows 8.1, a w przypadku wersji mobilnej najnowsza odsłona systemu to około 80%. Microsoft zachęca do optymalizowania programów i pisania je w taki sposób, aby były możliwe do uruchomienia na telefonach z 512 MB pamięci RAM. Takie aplikacje stanowią bowiem aż 68% wszystkich pobrań. Dobrym wyjście jest również skupianie się właśnie na grach: stanowią one odpowiednio 45% i niemal 30% wszystkich pobieranych aplikacji na desktopie i platformie mobilnej. Na telefonach użytkownicy korzystają dosyć często także z narzędzi i aplikacji zwiększających produktywność, a także pozwalających na obsługę muzyki i materiałów wideo. Co ciekawe, większość użytkowników sklepów pochodzi z USA i Chin.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.