Microsoft przekonuje do mobilnego Outlooka… blokując synchronizację w innych aplikacjach

Microsoft przekonuje do mobilnego Outlooka… blokując synchronizację w innych aplikacjach22.12.2018 19:45
Microsoft przekonuje do mobilnego Outlooka… blokując synchronizację w innych aplikacjach

Aplikacja mobilna Microsoft Outlook jest bardzo popularnym klientem poczty. W Google Play zanotowała ponad 100 milionów pobrań, a w naszej bazie aplikacji wyprzedza nawet Gmaila. To jednak wciąż za mało w oczach Microsoftu, który stara się przekonać użytkowników do korzystania z Outlooka w dość nietypowy sposób.

Sprawa dotyczy użytkowników kont w usłudze Outlook.com. W oczach Microsoftu najwyraźniej wszyscy posiadacze tych kont powinni korzystać z mobilnego Outlooka. Natychmiast po konfiguracji konta w kliencie poczty innym niż Outlook, użytkownik otrzyma wiadomość podkreślającą zalety klienta Microsoftu.

Nie jest to zabieg szczególnie uciążliwy. Prawdziwe problemy zaczynają się nieco później. Jeśli na smartfonach sprawdzają pocztę z pomocą innych klientów, ich e-maile są brane na zakładników na kilka godzin. Synchronizacja po prostu nie działa przez jakiś czas po konfiguracji konta w innym kliencie poczty. Jeśli chcemy odczytać wiadomości, musimy przynajmniej na chwilę zainstalować mobilnego Outlooka lub skorzystać z innego sposobu, by dostać się do swojej skrzynki.

Zabieg ten jest uciążliwy dla użytkownika, który może przegapić pilną wiadomość, a także niezbyt przemyślany. Wiele klientów poczty oferuje możliwość błyskawicznej i bardzo łatwej konfiguracji konta Outlook.com i nikt nie spodziewa się problemów z tego powodu. Ponadto w przypadku systemów mobilnych często bywa tak, że aplikacje dostarczone z systemem działają najlepiej z różnymi jego elementami, jak powiadomienia czy udostępnianie.

By było sprawiedliwie, trzeba dodać, że Microsoft nie jest odosobniony w takich działaniach. Google także nie oferuje pełni możliwości swojej skrzynki klientom innych producentów i także wysyła wiadomość promującą aplikację Gmail po konfiguracji skrzynki. Jednak brak obsługi powiadomień push to nie to samo, co przetrzymywanie czyjejś korespondencji. Poza tym Microsoft, producent jednego z najlepiej znanych klientów poczty, powinien zdawać sobie sprawę, że e-mail od zawsze był usługą w pełni przenośną i praktycznie niezależną od aplikacji klienckich.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.