Microsoft zachęca do rozstania z Google'em, ale Bing zostaje w tyle za Yandeksem

Microsoft zachęca do rozstania z Google'em, ale Bing zostaje w tyle za Yandeksem08.02.2013 15:49

Projektanci reklam produktów Microsoftu stają na głowie aby zachęcić internautów do korzystania z Binga, a tymczasem popularność wyszukiwarki nie rośnie. Co więcej, Bing spada w globalnych rankingach wyszukiwarek — na przełomie 2012 i 2013 przegonił go rosyjski Yandex.

Dane pochodzą z raportów qSearch firmy ComScore (podsumiwanie opublikował Search Engine Watch), która monitoruje liczbę zapytań wpisanych na całym świecie do poszczególnych wyszukiwarek. Według tych danych Yandex nieznacznie wyprzedził wyszukiwarkę Microsoftu już w listopadzie, w grudniu zaś przetworzył 4,844 miliarda zapytań, podczas gdy Bing o prawie 400 milionów mniej. Wypada jeszcze przypomnieć czym jest Yandex (czy też Яндекс), gdyż nazwa ta może być Polakom nieznana. Wyszukiwarka powstała w Rosji i działa też między innymi na Białorusi, Ukrainie, w Kazachstanie i Turcji, od trzech lat działa też międzynarodowa wersja — Yandex.com. W 2001 roku pojawiła się także wersja polska, ale przeszła bez echa i firma się z tego pomysłu wycofała. W 2011 roku ponowiła wysiłki, ale Yandex.pl w końcu nie ruszył. W Rosji kieruje się do niego około 60% wszystkich zapytań, Google ma tam udział na poziomie 25%, Bing poniżej 1%.

Na rynku światowym prym wiedzie oczywiście Google, do którego kierowanych jest miesięcznie 115 miliardów, czyli 65% wszystkich zapytań. Za nim uplasowała się wyszukiwarka firmy Baidu z Chin z 14,5 miliardami zapytań, a dalej Yahoo! — prawie 9 miliardów. Baidu i Yandex są obecnie jedynymi graczami na rynku, którzy zanotowali wzrost zainteresowania Internautów, podczas gdy w ciągu ostatnich miesięcy o 4,6% spadła całkowita liczba zapytań wysłanych do wyszukiwarek. Przyczyny tego zjawiska mogą być różne — od wzrostu liczby internautów w krajach, gdzie te serwisy działają, przez umowy z producentami smartfonów i tabletów, nawet po kiepską jakość wyników, co zmusza internautów do dalszych poszukiwań i manipulacji słowami kluczowymi. Faktem jednak jest, że prawdopodobnie wcale nie tanie reklamy Binga jakoś mu nie pomagają.

Najnowsza kampania Binga próbuje zagrać na naszych emocjach i zachęca do zerwania z Google'em 14 lutego. Podobno tego dnia 10% osób zakończyło kiedyś związek i z okazji zbliżającego się najromantyczniejszego dnia w roku Microsoft zachęca do przemyślenia swojej relacji z konkurencyjną wyszukiwarką, twierdząc, że Bing jest godny zaufania (85% respondentów wskazało, że jest to najważniejsza cecha partnera życiowego), jest uczciwy (nie promuje produktów), przejmuje inicjatywę przy rezerwacjach, daje prezenty (karty podarunkowe do Amazonu, Hulu czy Starbucksa) i tak dalej. Jak już się przekonaliśmy, to nie wystarczy do podkopania pozycji Google'a. Nagłaśnianie naruszeń prywatności też nie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.