Microsoftowi brakuje innowacyjności?

Microsoftowi brakuje innowacyjności?05.02.2010 12:18

Zdaniem Dicka Brassa, wieloletniego wiceprezydenta Microsoftu, firma nie potrafi już prowadzić na rynku. Microsoft jako innowator stał się pokraczny i niekonkurencyjny.

Brass opublikował na łamach "New York Timesa" krytyczny tekst na temat Microsoftu. Były wiceprezydent spółki zarzuca swoim kolegom chaotyczne działania i zagubienie się we współczesnym rynku. Wprawdzie Windows 7 stał się sukcesem Microsoftu, ale firma traci w pozostałych branżach. Internet Explorer staje się coraz mniej popularny, użytkownicy smartphone’ów wolą produkty Google’a i Apple’a, a MacBooki są obecnie najpopularniejszymi notebookami w USA w kategorii powyżej 1 tys. dolarów.

Zdaniem Brassa kolejne porażki Microsoftu mają swoje korzenie w dziwacznej filozofii firmy. Były wiceprezes nazywa go systemem udaremniania innowacji. Pomimo największych laboratoriów na świecie i świetnej kadry, Microsoft potrafi doprowadzić jedynie do frustracji swoich pracowników, pisze Brass. Zakulisowe rozgrywki między konkurującymi grupami czy szefami produkcji prowadzą do dyskredytowania osiągnięć innych i blokady obiecujących projektów.

Skutkiem tego jest fakt, że wielu pracowników opuszcza Microsoft i przechodzi do konkurencji. Niestety, zdaniem Brassa, szefowie firmy, nie potrafią podjąć odpowiednich kroków, które mogłyby poprawić atmosferę. Skupienie się na priorytetach takich jak Windows 7 czy Windows Mobile, który ma być zaprezentowany pod koniec roku, to za mało. Dopóki Microsoft nie przeprowadzi poważnych zmian w swoich szeregach, będzie nieustannie tracić kolejne gałęzie rynku, twierdzi Brass.

Dick Brass był wiceprezydentem Microsoftu w latach 1997-2004. Pełen tekst jego artykułu można przeczytać w wersji angielskiej na stronach gazety "The New York Times".

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.