Młodzi ludzie postrzegają Microsoft jako markę fajniejszą już od Facebooka

Młodzi ludzie postrzegają Microsoft jako markę fajniejszą już od Facebooka22.02.2013 15:22

To już nie te czasy, gdy Microsoftkojarzył się z nudnymi ludźmi w krawatach, mozolniewypełniającymi arkusze kalkulacyjne w Excelu czy stawiającymistrony na SharePoincie. Największa firma software'owa światazdołała zdobyć serca młodych ludzi, którzy uznali, że jest onafajniejsza, niż była przeszłości – i że robi sięfajniejsza od Facebooka.Badaniawykonane przez grupę badawczą Ipsos na zlecenie Reutersa,przeprowadzone zostały wśród respondentów w wieku od 18 do 29 lati dotyczyły postrzegania marek kojarzonych z „nowymitechnologiami”. Były próbą ustalenia, w jakim stopniu konsumencici uważają je za „fajne” (cool).Czym jest „fajność”, powiedziećniełatwo. To rozmyte pojęcie, a trendy i mody rynku potrafiąszybko przemienić to, co było fajne w synonim obciachu. W świecie,w którym najmodniejszymi markami na rynku IT są wciąż Apple(uznane przez 60 procent respondentów za fajniejsze niż rok temu) iAndroid (uznane przez 70 procent respondentów za fajniejsze niż roktemu), marka Microsoftu uzyskała zaskakująco dobry wynik – 50procent. To więcej niż udało się uzyskać Facebookowi (42procent) i Twitterowi (47%). [img=ballmer]Zdaniem analityków Reutersa ten dobrywynik w świadomości konsumentów to przede wszystkim zasługadziałań marketingowych wokół tabletów Surface i Windows 8.Użytkownikom wydają się one nowoczesne, bardziejkonfigurowalne i otwarte niż sprzęt Apple'a. Jeśli chcesz kupićdzwonek do telefonu, nie musisz płacić za niego w iTunes –powiedział jeden z ankietowanych, zachwycony staraniami Microsoftu.Już jednak wcześniej wizerunek giganta z Redmond wiele zyskałdzięki konsoli Xbox 360 i kamerze 3D Kinect – możliwość sterowaniagrami za pomocą gestów i głosu najwyraźniej zrobiła wrażenie namłodych użytkownikach.Nie jest jednak jasne, w jakim stopniuwizerunek marki wpływa na wyniki rynkowe. Porównanie sprzedażyiPada i Surface nie wygląda dla firmy Steve'a Ballmera dobrze – wczasie gdy Apple sprzedało 23 miliony swoich tabletów, Microsoftznalazł nabywców na jedynie 900 tysięcy urządzeń tej klasy. Nienajlepiej wygląda też sytuacja na rynku telefonów –telefony z Windows to dziś jedynie 3 procent światowego rynku,podczas gdy Apple ma 21 procent, a Google 70 procent.Steve Ballmer się jednak niepoddaje – w ostatnim wywiadzie dla MIT Review powiedział, żedostarczenie produktów konsumentom to teraz sprawa najważniejsza(…) 65 procent wszystkich PC trafia do konsumentów, nie dobiznesu. 70 procent wszystkich kopii Office trafia do konsumentów,nie do biznesu. 100 procent wszystkich Xboksów trafia dokonsumentów, nie do biznesu. Jak do tej pory lepiej zarabialiśmy nabiznesie, nikt w to nie wątpi.Oczywiście wyniki wspomnianych badańdotyczą rynku amerykańskiego – ale też nie sposób zaprzeczyć,że i u nas Microsoft znajduje coraz więcej zwolenników, którzy poprostu firmę tę i jej produkty lubią i cenią zainnowacyjność. W tym czasie nie ma praktycznie miesiąca, by niesłyszeć o problemach z prywatnością użytkowników,dotyczących Facebooka i Google.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.