Mobilna aplikacja Tesli zaliczyła awarię. Na szczęście samochodem można było jeździć

Mobilna aplikacja Tesli zaliczyła awarię. Na szczęście samochodem można było jeździć30.08.2018 11:11
Aplikacja Tesli nie mogła połączyć się z samochodem, depositphotos

Mobilne aplikacje, które pozwalają zdalnie sterować wybranymi funkcjami samochodu z poziomu smartfonu, wydają się być interesującym i wygodnym rozwiązaniem. Jednak wraz z nowymi możliwościami przynoszą one nowe problemy, o czym mogli przekonać się właściciele Tesli.

W Tesli aplikacja jest bardziej użyteczna niż w przypadku samochodów z silnikiem spalinowym. Z jej poziomu można nie tylko sterować wybranymi funkcjami (np. włączenie klimatyzacji) czy sprawdzać aktualną lokalizację samochodu, ale także użytkownicy zyskują wygodny podgląd poziomu naładowania akumulatorów.

Serwis Electrek informuje o problemach, z którymi spotkali się właściciele skomputeryzowanych samochodów Tesli. Nie mogli oni z poziomu aplikacji nawiązać połączenia internetowego z samochodem. Nagle aplikacja okazała się całkowicie bezużyteczna, wyświetlając wyłącznie komunikat o błędzie. Według zapewnień Tesli problem leżał po stronie sieci AT&T, firmy, która dostarcza internet szerokopasmowy dla Tesli w USA.

źródło: Electrek
źródło: Electrek

Na szczęście, wciąż do otwarcia i uruchomienia Tesli wykorzystywany jest bardziej tradycyjny kluczyk. Patrząc jednak na nowe rozwiązania, które ostatnio promowane są przez producentów samochodów, w przyszłości może się to zmienić. W końcu już dziś Audi czy BMW oferują cyfrowy kluczyk w smartfonie, który nie tylko otworzy samochód, ale także może posłużyć do jego uruchomienia. Co jeśli taka mobilna aplikacja stanie się standardem? No cóż, ewentualna awaria może sprawić, że właściciele nowoczesnych, autonomicznych samochód będą musieli użyć najstarszej metody przemieszczenia się z punkty A do B – własnych nóg.

Tesla rozwiązała już problem – aplikacja działa poprawnie i pozwala na zdalny dostęp do samochodu. Warto jednak wspomnieć o innym problemie, który dotyczy wielu nowoczesnych samochodów z mobilną aplikacją. Poprzedni właściciel wciąż może mieć dostęp do sprzedanego auta, bez posiadania klasycznego kluczyka. Wystarczy jego cyfrowa wersja.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.