Moje centrum reklam. Sprawdź, co wie o tobie Google

Moje centrum reklam. Sprawdź, co wie o tobie Google23.02.2024 16:31
Google
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

Google przypomina o istnieniu Mojego centrum reklam, w którym można kontrolować, jakie treści reklamowe wyświetlają się podczas przeglądania sieci. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google i wskazać preferencje, w tym w razie potrzeby całkowicie wyłączyć personalizowanie treści.

Co ciekawe jednak, personalizowane reklamy co do zasady są lepiej odbierane przez użytkowników. Znakomita większość osób woli bowiem widzieć w sieci dodatkowe treści, które w jakiś sposób odpowiadają ich zainteresowaniom. Google zwraca jednak uwagę, że okolice lutego to najczęściej moment weryfikacji postanowień noworocznych i w przypadku osób, które zrezygnowały ze swoich założeń, reklamy mogą się stać dodatkowym utrudnieniem.

Przez ostatnie tygodnie mechanizm zdążył się bowiem nauczyć tematyki, która interesuje daną osobę, a przez to dalej poleca konkretne treści. Użytkownik, który wie, że nie będzie już kontynuował zainteresowania danym zagadnieniem, może czuć większe wyrzuty sumienia, że nie udało mu się zrealizować swojego celu. Tutaj z pomocą przychodzi Moje centrum reklam, które każdy zalogowany użytkownik konta Google powinien znać - można stąd zarządzać ustawieniami reklam w sieci.

Chętnie i niechętnie oglądane reklamy w sieci, Źródło zdjęć: © Google Polska
Chętnie i niechętnie oglądane reklamy w sieci
Źródło zdjęć: © Google Polska

Narzędzie jest osiągalne zarówno z komputera, jak i telefonu, po włączeniu "Zarządzania kontem Google" wśród opcji widocznych po kliknięciu awatara w prawym rogu np. w Gmailu, Mapach czy każdej innej usłudze Google'a. Moje centrum reklam to proste narzędzie, w którym użytkownika w praktyce powinna zainteresować głównie zakładka "Dostosuj reklamy".

Moje Centrum Reklam, Źródło zdjęć: © dobreprogramy
Moje Centrum Reklam
Źródło zdjęć: © dobreprogramy

Można tu poruszać się pomiędzy tematami, markami oraz kategoriami wrażliwymi. W ten sposób można ograniczyć widoczność reklam związanych z portalami randkowymi, macierzyństwem czy odchudzaniem. Podobnie można skontrolować marki oraz tematy - tutaj dodatkowo precyzując te, które nie zostały rozpoznane przez algorytm lub usuwając część, która została do danego użytkownika przypisana niesłusznie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dodatkową ciekawostką jest zakładka "Zarządzaj prywatnością", skąd można skontrolować ustawienia śledzenia aktywności w Mapach, serwisie YouTube i aplikacjach Google, a także odczytać, jakie wiadomości Google wie o danym użytkowniku (je również można skorygować). Oprogramowanie pokazuje m.in. wiek, płeć, wykorzystywane języki, główne zainteresowania czy stan związku.

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.