Motorola sprzedaje narzędzia do naprawy smartfonów. Co jednak z gwarancją?

Motorola sprzedaje narzędzia do naprawy smartfonów. Co jednak z gwarancją?23.10.2018 17:42

W wymarzonym przez producentów elektroniki świecie nowe urządzenia byłyby kupowane co najmniej raz w roku. No cóż, na szczęście rzeczywistość wygląda trochę inaczej, chociaż idealnie z pewnością nie jest. Mimo tego niektóre firmy starają się prowadzić znacznie zdrowsze podejście do klienta. Dobrym przykładem jest Motorola, która wszystkim zainteresowanym sprzedaje narzędzia do naprawy smartfonów.

Mamy firmy, które na samą myśl, że użytkownik mógłby coś sam naprawić, dostają gorączki. Chociażby Apple, które ostatnio rzuca kłody pod nogi zewnętrznym serwisom. Według firmy z Cupertino wyłącznie autoryzowani pracownicy powinni mieć dostęp do środka obudowy. Zewnętrzne serwisy, a co gorsza sami użytkownicy, nie powinni widzieć wnętrzności nowego MacBooka czy iPhone’a.

źródło: ifixit.org
źródło: ifixit.org

Nie wszyscy producenci mają równie rygorystyczne podejście jak Apple. Motorola postanowiła rozpocząć współpracę z iFixit – firmą znaną przede wszystkim z rozbiórek nowych urządzeń. W ramach współpracy oferowane są oficjalne narzędzia Motoroli, które pozwalają wymienić wyświetlacz, akumulator czy digitizer. Cena sprzedawanych zestawów wynosi od 40 do 200 dolarów. Co więcej, każdy zawiera poradnik online, który dokładnie pokazuje, jak wymienić uszkodzony element.

źródło: ifixit.org
źródło: ifixit.org

iFixit dodaje, że Motorola jest pierwszą dużą firmą wśród producentów smartfonów, która zdecydowała się na współpracę. Owszem, już wcześniej na stronie iFixit dostępne były narzędzia do naprawy, ale nie pochodziły one bezpośrednio od producenta. Dzięki tym działaniom Motorola chce ułatwić klientom naprawę smartfonów. Z drugiej jednak strony, naprawa wiąże się z utratą gwarancji, a cena narzędzi jest stosunkowo wysoka. Przykładowo, zestaw do wymiany akumulatora w iPhonie kosztuje 29 dolarów, z kolei za narzędzia Motoroli trzeba zapłacić 40 dolarów.

Mimo iż naprawa wiążę się z pewnymi konsekwencjami, to jak najbardziej można stwierdzić, że Motorola daje dobry przykład innym producentom. Ponadto, prawdopodobnie jeśli ktoś zdecyduje się na wykonanie naprawy, to zrobi to na smartfonie, który nie jest już objęty gwarancją. Motorola w sklepie iFixit oferuje 17 zestawów naprawczych, które skierowane są m.in. do Moto Z Force, Z Play, Droid Turbo 2, G5 czy G4.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.