MSN przygotowuje kontratak

MSN przygotowuje kontratak20.05.2004 11:11

Rynek wyszukiwarek internetowych od dawna jest zdominowany przezGoogle. Microsoftjuż jakiś czas temu postanowił wejść na ten, niedoceniany wcześniejprzez siebie, rynek, tworząc własną wyszukiwarkę MSN Search. Ta jednak mimo upływuczasu nie może zdobyć przewagi i przełamać popularności Google. Jużrok temu, sam Bob Visse, dyrektor marketingowy wydziału MSNInternet przyznał,że Google jest czymś więcej niż tylko konkurentem. Natomiast,Christopher Payne, wiceprezes działu MSN, w połowie ubiegłego rokuzapowiedział, że Microsoft czyni znaczne inwestycje w obszarzeoprogramowania przeznaczonego do przeszukiwania Internetu. Zaczęło się od powstałego w ubiegłym roku MBNBot - sieciowegorobota autonomicznie przeszukującego zasoby WWW na potrzeby MSNSearch. Rozpoczęły się też prace nad nowymi algorytmamiindeksującymi i wyszukującymi. Pierwszymi widocznymi efektami pracnad nową technologią była przebudowana w drugiej połowie ub.r.wewnętrzna witryna korporacyjna search.microsoft.com, gdzieistotnie poczyniono znaczne postępy w kwestii efektywnegodocierania do potrzebnych materiałów prezentowanych w bardzoprzejrzystej formie z podziałem na kategorie. Teraz zapowiedzianonastępne kroki. Microsoft na początek planuje zakupić kilka rozwiązań od podmiotówpowiązanych z Yahoo, a następnie wprowadzić nowe rozwiązania jakNewsBot - ma sortować newsy według ważności, BlogBot - ma sortowaćpublikacje Web, AnswerBot - ma lepiej odpowiadać na zapytaniapodane w prostym angielskim. Ponadto korporacja z Redmond chciałabywprowadzić funkcje personalizacji. Osoba wpisująca np. słowo"genesis" otrzymałaby inne wyniki przy szukaniu zespołu muzycznego,a inne przy szukaniu informacji biblijnych. Co więcej Microsoftzamierza włączyć wyszukiwanie do swojego najnowszego systemuWindows o nazwie kodowej Longhorn, która pojawi się po roku 2006,gdyż w obecnym systemie można zgubić szukany plik w gąszczukatalogów. Dodatkowo planowane są projekty "Rzeczy, którewidziałem", aby szybko odnaleźć coś co się ostatnio przeglądało,nie ważne gdzie to jest oraz "rzeczy, które powinienem zobaczyć: -ustalane na podstawie już obejrzanych dokumentów. Rywale nie zamierzają bezczynnie przyglądać się, jak Microsoftodbiera im udział w rynku. Na przykład Google pracuje nadtechnologią umożliwiającą spersonalizowane wyszukiwanie za pomocągłosu zamiast klawiatury. Na razie Microsoft jest daleko w tyle,ale już wielokrotnie pokazywał, że jeżeli uważa jakiś rynek zaperspektywiczny to potrafi się na niego wedrzeć, pokonaćkonkurentów i objąć dominującą pozycję. Firma Nielsen/Net szacuje, że w USA w marcu 42% stosowało Google,31% Yahoo, a "tylko" 29% MSN. W pozostałych krajach udział Googlejest jeszcze większy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.