Nadella nie przejmuje się małym udziałem mobilnego Windowsa. Wierzy w jego sukces

Nadella nie przejmuje się małym udziałem mobilnego Windowsa. Wierzy w jego sukces15.07.2015 14:40
Redakcja

Choć wielu analityków nie daje zbyt dużych szans nowej wersji mobilnego Windowsa i upatruje go raczej jedynie w zastosowaniach biznesowych, prezes Microsoftu jest pełen nadziei i dobrych myśli. Według niego udział rynkowy na poziomie zaledwie trzech procent nie jest niczym złym, a dla wielu użytkowników darmowy Windows 10 powinien spopularyzować i wersję mobilną.

Ostatnie decyzje, jakie zapadły w korporacji nie wróżą dobrze – pracę straci około 7800 osób, głównie w sektorach związanych z urządzeniami mobilnymi. Firma ma się natomiast skupić na mniejszej liczbie urządzeń i tym samym w pewien sposób wrócić do strategii prowadzonej, gdy na rynek wchodził Windows Phone 7. W żadnym razie nie oznacza to jednak zupełnego wycofania się z rynku smartfonów. Satya Nadella uważa, że Windows musi działać na wielu urządzeniach, aby osiągnąć sukces. Od Raspberry Pi, poprzez telefony, tablety i komputery, a kończąc na np. HoloLens.

Obecny szef Microsoftu uważa, że firma nie może powtórzyć błędów z przeszłości i skupiać się jedynie na tym, co jest obecnie popularne. Kiedyś w domach królowały komputery stacjonarne, podobnie jak teraz popularne są bardzo duże smartfony. Sztuką jest nie tyle podążanie za rynkiem, ile tworzenie czegoś zupełnie nowego. Tym czymś mają być natomiast zalety oferowane przez Windows 10 – choćby tryb Continuum, dzięki któremu firma chce znieść podział na różne klasy urządzeń. Skoro będziemy w stanie zamienić telefon w komputer, do którego podłączymy następnie myszkę i klawiaturę, to podział zaczyna znikać, rozwiązaniem ma być po prostu Windows działający na szerokiej gamie urządzeń.

Nowa strategia Microsoftu ma przypominać to, co stało się z komputerami Surface. W ich przypadku korporacja stworzyła własną, niewielką grupę urządzeń, która początkowo przynosiła duże straty, ale obecnie już na siebie zarabia i zdobywa coraz większą popularność. Podobnie ma być ze smartfonami z Windowsem. Zamiast tworzyć nowy model każdego dnia, firma będzie rozwijać jedynie kilka w dłuższym czasie. One mają za zadanie pokazać wyjątkowość całego ekosystemu budowanego przez Microsoft i zalety – będzie to wisienka na torcie, wśród której znajdziemy także sprzęt stworzony z myślą o użytkownikach biznesowych. Masowym tworzeniem telefonów mają się zająć producenci OEM. Nadella uważa, że jeżeli teraz nie tworzą sprzętu z Windows, to i tak będą go tworzyć ze względu na jego zalety.

Obecnie rynkowy udział mobilnego Windowsa wynosi około trzy procent. Wynik bardzo słaby, ale i tutaj CEO firmy problemu nie widzi: to tylko jedna gałąź z bardzo wielu (np. komputery, konsole), a przecież na wszystkich jest ten sam system. Według niego liczy się całość. Pomóc w promocji nowego systemu ma natomiast i desktopowy Windows 10. Przykładem jest choćby przywrócone Menu Start. Dzięki niemu użytkownicy mają aktywniej korzystać ze sklepu wbudowanego w system, co zaprocentuje większą popularnością aplikacji, a co za tym idzie, także zwiększonym zainteresowaniem zewnętrznych deweloperów. Oczywiście nie ma gwarancji, że plan się ten powiedzie.

Istotnym elementem są także aplikacje mobilne. Rozwiązanie to stanowi ułatwienie dla osób zajmujących się tworzeniem oprogramowania, znaczne udoskonalenie wobec tego, co znamy już z Windows 8, ale i rewolucję dla użytkowników. Prezes Microsoftu uważa, że użytkownicy potrzebują, chcą wykorzystywać dobrze znane aplikacje z desktopa także na smartfonach. Czy na pewno każdy z nas chciałby zamienić dopracowane, stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych aplikacje na ich hybrydowe odpowiedniki? Odpowiedź na to pytanie poznamy po premierze Windows 10.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.