Największa nowość ostatnich lat na Facebooku okazuje się porażką

Największa nowość ostatnich lat na Facebooku okazuje się porażką09.05.2016 12:44

Pod koniec lutego na Facebooka zawitały oczekiwane i testowane przez całe miesiące reakcje. Przed ich premierą nie brakowało plotek i domysłów, np. tych o przycisku nie lubię, który jednak nigdy do serwisu nie trafił. O reakcjach pisały największe media, nie tylko branżowe, okazuje się jednak, że ich popularność jest… bardzo niska.

Takie wnioski można bowiem wyciągnąć z opublikowanych przez serwis Digidat.com na podstawie badań Quintly danych statystycznych. Po blisko czterech miesiącach od premiery rewolucyjnych reakcji wciąż najpopularniejszą formą reagowania na facebookowy wpis, i to z ogromną przewagą, jest tradycyjny lajk.

Lajki, komentarze i udostępnienia stanowią dziś, według danych Quintly, 97% wszystkich interakcji użytkowników z wpisami na Facebooku. Pozostałe 3% stanowią właśnie reakcje, co wydaje się co najmniej zaskakujące, biorąc pod uwagę jak entuzjastyczne reakcje wywołała ich premiera na całym świecie.

Oczywiście można dopatrywać się wielu powodów takiego stanu rzeczy. Już po premierze nie brakowało wobec Facebooka głosów krytyki co do doboru samych reakcji i ich niewielkiej liczby. Duże znaczenie może mieć także fakt, że zarówno w wersji mobilnej, jak i pulpitowej Facebooka, opublikowanie reakcji jest znacznie bardziej czasochłonne niż zwykły lajk.

Dobre wieści mamy natomiast dla użytkowników w wątpiących w ludzką dobroć: najpopularniejszą reakcję, przed śmiechem, zaskoczeniem, smutkiem i złością, stanowi oznaczone serduszkiem „Super”. Trudno jednak stwierdzić, aby dla Facebooka było to pocieszeniem, biorąc pod uwagę, że jedna z najdłużej wyczekiwanych nowości w serwisie okazała się porażką.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.