Nest Bank zapowiada 5 dni prac serwisowych. 8 marca utrudnienia w płatnościach kartą (aktualizacja)

Nest Bank zapowiada 5 dni prac serwisowych. 8 marca utrudnienia w płatnościach kartą (aktualizacja)01.03.2021 10:50
Nest Bank zapowiada kilkudniowe prace serwisowe, fot. Pixabay
Artykuł sponsorowany

Klienci Nest Banku muszą się przygotować na kilka dni prac serwisowych, które zaplanowano w mało korzystnym momencie z uwagi na zbliżający się Dzień Kobiet. Administratorzy banku planują bowiem trwające aż 5 dni z rzędu prace techniczne, które mogą utrudnić kupowanie upominków dla pań; problemy zaczną się 4 marca i potrwają do 8 marca włącznie.

Działania podzielono jednak na pewne etapy. W weekend (6-7 marca) nie zadziała Blik i przelewy natychmiastowe, a bankowość internetowa będzie działać w "ograniczonym zakresie". Ponadto 6 marca od godz. 00:30 do 2:00 w ogóle nie będzie się dało do niej zalogować. Najdłuższe ograniczenia dotyczą obsługi kart: od 4 do 8 marca nie będzie można zmienić kodu PIN, limitu na karcie i aktywować nowej karty, a także – co budzi obawy co do bezpieczeństwa – zastrzec karty.

Nest Bank informuje o planowanych pracach na swojej stronie, fot. Oskar Ziomek.
Nest Bank informuje o planowanych pracach na swojej stronie, fot. Oskar Ziomek.

To jednak nie koniec, bowiem 8 marca klienci mogą się dodatkowo spodziewać "chwilowych utrudnień w płatnościach kartą". Nest Bank nie precyzuje godzin, toteż w praktyce należy założyć, że przez cały dzień nie zawsze uda się użyć karty do zapłaty. Nest Bank sprecyzował w jednym ze swoich komunikatów, że utrudnienia będą występować od godz. 11:00 do 12:00. W praktyce łatwiej może być więc wówczas używać gotówki, odpowiednio wcześniej podejmując ją z bankomatu.

O planowanych pracach serwisowych klienci Nest Banku mogą się dowiedzieć bezpośrednio na stronie logowania do bankowości. Choć konieczność przeprowadzania prac serwisowych jest oczywiście zrozumiała, zaskoczeniem jest aż tak długa przerwa w dostępie; większość banków planuje prace serwisowe na godziny nocne w weekend. Nie spotkaliśmy się także wcześniej z trwającymi aż 5 dni utrudnieniami, w wyniku których klienci w praktyce nie będą mogli zarządzać swoimi kartami.

Aktualizacja, 2 marca

Jak poinformował nas Nest Bank, "chwilowe utrudnienia w płatnościach kartą" planowane na 8 marca przewidywane są jedynie w godzinach 11:00-12:00, a nie przez całą dobę. Tekst został zaktualizowany, by uwzględnić tę informację.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.