Netflix deklaruje, że nie blokuje VPN-ów. Klienci widzą co innego

Netflix deklaruje, że nie blokuje VPN-ów. Klienci widzą co innego05.01.2015 11:51

W sobotę w Sieci krążyła informacja o tym, że Netflix rzekomo blokuje użytkowników obchodzących zabezpieczenia regionalne. Netflix jednak zaprzecza i zapewnia, że nie zmienił działania swojej usługi.

Z powodu skomplikowanych umów licencyjnych zawartość serwisu Netflix w różnym stopniu jest dostępna w różnych krajach, a większość świata oficjalnie nie może z niej korzystać. Studia filmowe rzekomo wymusiły na administratorach Netfliksa blokowanie osób korzystających z VPN-ów i podobnych narzędzi, pomagających obejść zabezpieczenia. Podobno dziesiątki tysięcy VPN-owych piratów szkodziły interesom wytwórni.

Z drugiej strony na Reddicie sporo klientów płacących za dostęp do Netfliksa zapowiedziało już, że jeśli usługa nie będzie dostępna przez VPN, przestaną płacić i wrócą do ściągania seriali. Wielu z nich korzysta z usługi także za granicą.W świecie, w którym coraz więcej urządzeń może odtwarzać wideo, stawianie klienta na dalszym planie nie będzie miało sensu.

Opisane działania prewencyjne obejmowały między innymi wymuszenie korzystania z DNS-ów Google'a w aplikacji dla Androida, porównywanie strefy czasowej urządzenia ze zgłaszaną lokalizacją i blokadę pul numerów IP, z których korzystały firmy udostępniające VPN-y – na przykład TorGuard, którego klienci już w połowie grudnia mieli problemy z dostępem do Netfliksa. Akcje szybko doczekały się reakcji i takie serwisy, jak TorGuard czy Unblock-us zaczęły podpowiadać klientom, jak obchodzić blokady.

Nie jest tajemnicą, że na blokowaniu VPN-owych piratów zależy między innymi Sony Pictures. W ubiegłym roku wytwórnia przeprowadziła badania, których celem było zebranie zakresów IP licznych dostawców VPN-ów i bramek proxy. Listę mającą uzupełnić blokady otrzymał nie tylko Netflix. Niestety przykład Hulu, który wprowadził podobne blokady kilka miesięcy wcześniej, pokazuje, że mogą one mieć negatywny wpływ także na korzystających z serwisu zgodnie z licencjami.

Netflix jednak zaprzeczył powyższym oskarżeniom i zapewnił, że nie zmienił sposobu traktowania VPN-ów. Dlaczego więc użytkownicy widzą informacje o blokadzie?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.