Netflix zaczął testować reklamy pomiędzy odcinkami. Wiemy, jak je wyłączyć

Netflix zaczął testować reklamy pomiędzy odcinkami. Wiemy, jak je wyłączyć18.08.2018 10:17

Aktualizacja, 29.08.2018 r. Netflix Polska wydało oficjalne oświadczenie w tej sprawie: „W Netflix przeprowadzamy setki testów każdego roku, dzięki czemu możemy lepiej zrozumieć, co pomaga użytkownikom łatwiej znaleźć interesujące ich treści. Kilka lat temu na podstawie przeprowadzanych badań, wprowadziliśmy specjalnie przygotowane zapowiedzi wideo, ponieważ zobaczyliśmy, że znacznie skróciły one czas wyboru odpowiednich produkcji. Nieustannie eksperymentujemy też z treściami opartymi na spersonalizowanych rekomendacjach, które dotyczą programów i filmów dostępnych na platformie, lub takich, które dopiero się na niej pojawią. Warto podkreślić, że cały czas się uczymy, a wszelkie innowacje wprowadzamy dla naszych użytkowników. W tym konkretnym przypadku testujemy, czy pokazywanie rekomendacji pomiędzy epizodami/odcinkami pomaga użytkownikom odkrywać filmy i seriale pasujące do ich gustu jeszcze szybciej. Ważne jest, że jeśli użytkownik nie jest zainteresowany rekomendacjami, może je pominąć w dowolnym momencie.”

W drugim kwartale 2018 roku z Netfliksa korzystało ponad 130 mln użytkowników. W Polsce dopiero od niedawna ma on konkurencję w postaci HBO Go i Showmax, niemniej pozostaje internetowym liderem VOD. Podobnie jednak, jak ma to miejsce z usługami muzycznymi, twórcy usług bardziej skupiają się na rozbudowywaniu bazy materiałów niż samych klientów.

Netfliksowi, ze względu na świetne autorskie seriale, wiele jesteśmy w stanie wybaczyć. Mało atrakcyjne pakiety, ograniczenia jakości czy znikanie seriali ze względu na prawa autorskie, to wszystko może zostać przyćmione przez nadchodzące reklamy, które będą wyświetlane pomiędzy kolejnymi odcinkami seriali. Zupełnie jakbyśmy mieli do czynienia z coraz mniej poważnie traktowaną dziś, szczególnie przez młodych, telewizją.

Użytkownicy reddita informują, że Netflix rozpoczął testowanie reklam wideo pomiędzy odcinkami. Nie da się ich pominąć, są udźwiękowione, zaś dotyczą wyłącznie innych seriali Netfliksa. Na razie nie napotkano jakichkolwiek innych treści reklamowych, które sugerowałyby, że w przyszłości w usłudze będziemy oglądać reklamy proszku do prania, artykułów do higieny intymnej czy środków przeciwbólowych. Na razie.

Netflix potwierdził, że testy reklam mają miejsce. W założeniach mają one pomóc w eksploracji, sygnalizując użytkownikowi kolejne seriale i filmy, które mogą go zainteresować. Brakuje jednak informacji na jakim sprzęcie czy systemach operacyjnych testowane są reklamy. Wszystkie doniesienia o wyświetlanych reklamach łączy to, że ich autorzy korzystają z usługi w Stanach Zjednoczonych.

Nie oznacza to jednak, że wkrótce zakres testów, także terytorialny, nie zostanie zwiększony. Jest jednak tymczasowy sposób na to, by zablokować wyświetlanie reklam. Wystarczy przejść pod adres netflix.com/donottest i wyłączyć zgodę na udział w testach. Wówczas nie będziemy się musieli przejmować reklamami przynajmniej tak długo, aż nie zaczną pojawiać się oficjalnie u wszystkich.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.