Nexus 6 dostępny w sieci Play. Ma kolejne kłopoty, tym razem z obudową

Nexus 6 dostępny w sieci Play. Ma kolejne kłopoty, tym razem z obudową19.01.2015 13:50
Redakcja

Zaprezentowany w październiku ubiegłego roku fablet Google Nexus 6 tworzony przy współpracy z Motorolą jest coraz łatwiejszy do dostania także w Polsce. Obecnie znajdziemy go już nie tylko w sklepach z elektroniką użytkową, ale również w ofercie operatora P4 i jego sieci Play. Niestety, Internet obiegają informacje o kolejnych problemach związanych z tym urządzeniem.

W przypadku tego Nexusa trzeba podchodzić do sprawy znacznie inaczej, niż w przypadku starszych edycji. Nowe urządzenie jest nie tylko o wiele większe, ale przede wszystkim sporo droższe – 2499 zł w dniu premiery to spory wydatek, na który może pozwolić sobie tylko niewielka grupa osób. Przy takiej cenie mamy z kolei prawo spodziewać się naprawdę solidnego wykonania, a także zupełnie bezkompromisowej wydajności. O tym, że brakuje tego drugiego czynnika mogliśmy się dowiedzieć już jakiś czas temu, teraz za sprawą kupujących okazuje się, że również w pierwszej kwestii Google nie stanęło na wysokości zadania i sprzęt ma problemy z obudową.

W Internecie pojawiły się już zdjęcia przedstawiające odklejające się tylne części obudowy Nexusa 6 – klapka urządzenia wybrzusza się, a następnie odrywa od bocznej ramki zdradzając, co jest w środku. W niektórych przypadkach okazuje się, że jest to wina wadliwych baterii – warto więc być ostrożnym, bo historia zna już niejeden przypadek eksplodującego smartfonu, który potrafił poparzyć użytkownika, lub nawet doprowadzić do poważnego i tragicznego w skutkach pożaru. Niektóre osoby mówią o problemie pojawiającym się od razu po zakupie, u innych występuje on dopiero w kilka tygodni od wyciągnięcia z pudełka. Motorola potwierdziła, że takie przypadki mają miejsce. Wiele wskazuje na to, że jest to wada fabryczna i efekt np. zastosowania nieodpowiedniego kleju, co więcej, dotyczy on także innych urządzeń tworzonych przez tę firmę jak Moto X 2014 czy DROID Turbo.

Co powinniśmy zrobić w razie problemów? Wysłać urządzenie w ramach gwarancji do producenta, lub skierować się do sprzedawcy. Obecnie Nexusa 6 możemy dostać już nie tylko w dużych sklepach, ale i w sieci Play – w ofercie Play na Kartę kosztuje 2399 zł, taniej jest tylko w przypadku wysokich abonamentów przekraczających kwotę 100 zł miesięcznie. Dodajmy, że to nie pierwszy problem jaki dotyka „elitarną serię”. Nexus 4 borykał się z przypadkami samoistnie pękającej tylnej szklanej obudowy, Nexus 7 miał z kolei problemy z GPS-em i dotykiem bez zapewnionego uziemienia. Nie jest to też jedyny problem tego konkretnego modelu. Pomimo bardzo mocnej specyfikacji, na jaką przypada procesor czterordzeniowy Snapdragon 805 o taktowaniu 2,7 GHz i aż 3 GB pamięci RAM nowy Nexus potrafi być wolniejszy od poprzednika. Wszystko za sprawą domyślnie włączonego szyfrowania, które nie korzysta z przyśpieszenia sprzętowego. Niebagatelną rolę odgrywa również wysoka rozdzielczość ekranu.

Wiele wskazuje na to, że wraz z Nexusem 6 czar tej serii urządzeń pryska – sprzęt jest nie tylko drogi, ale i przeznaczony tylko dla pewnego grona użytkowników… a i to w teorii, bo system nie jest dostosowany do fabletów. Nie każdy chce natomiast taszczyć ze sobą ogromnego, bo 5,96-calowego potwora, który cierpi na spadki wydajności, który nie będzie w stanie wykorzystać możliwości 64-bitowego Androida (wykorzystany SoC jest 32-bitowy), a który na dodatek może się rozkleić. Czy za taką sytuację można obwiniać Google? Tak, to ono wybiera firmy z którymi współpracuje i powinno znacznie restrykcyjnie podchodzić do ewentualnej kontroli jakości tak sprzętu, jak i własnego systemu – Android 5.0 okazał się przecież być pełnym najróżniejszych błędów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.