Nie działa Flightradar24. Serwery nie dają rady (aktualizacja)

Nie działa Flightradar24. Serwery nie dają rady (aktualizacja)24.02.2022 11:05
Trwają problemy serwisu Flightradar24
Źródło zdjęć: © dobreprogramy, Flightradar24 | Oskar Ziomek, Karolina Kowasz

Serwis Flightradar24 od wczesnych godzin rannych jest niedostępny dla wielu użytkowników. To nie jest typowa awaria, ale efekt niedostosowania serwerów do tak dużego zainteresowania. Administratorzy serwisu mówią o obciążeniu 10-20 razy większym niż zwykle.

Flightradar24 walczy z nawet 20-krotnie większym niż zwykle obciążeniem serwerów. Chodzi o serwis pozwalający każdemu śledzić na bieżąco ruch samolotów, a także odczytywać dane o konkretnych lotach. W aplikacji na smartfony samoloty zniknęły z mapy, z kolei na stronę internetową po prostu trudno się dostać. Wszystko bez wątpienia wynika z zainteresowania tematem w związku z sytuacją na Ukrainie.

Trwają problemy serwisu Flightradar24, Źródło zdjęć: © downdetector
Trwają problemy serwisu Flightradar24
Źródło zdjęć: © downdetector

Zgłoszenia o problemach z serwisem Flightradar24 zaczęły się pojawiać w serwisie downdetector od wczesnych godzin rannych. Największy wzrost odnotowano jednak od około godziny 10:00. Wówczas również w redakcji straciliśmy możliwość korzystania z serwisu, choć wcześniej było to jeszcze możliwe. Twórcy serwisu potwierdzili problemy na oficjalnym Twitterze.

"Ze względu na bardzo duże obciążenie niektórzy użytkownicy mogą odczuwać spowolnienie lub tymczasowe problemy z połączeniem z Flightradar24" - brzmiał fragment oficjalnego oświadczenia administratorów serwisu z samego rana. Później okazało się, że międzynarodowe zainteresowanie serwisem jest 10-20 razy większe niż zazwyczaj.

W chwili pisania niniejszego tekstu, problemy z Flightradar24 ciągle występują. Będziemy śledzić ten temat i aktualizować publikację, kiedy wyjdą na jaw kolejne fakty.

Aktualizacja, godz. 12:25

Z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector wynika, że problemy serwerów serwisu Flightradar24 zostały już opanowane. W tej chwili serwis webowy jest już osiągalny, samoloty są także widoczne na mapach w aplikacjach mobilnych. Na Twitterze administratorzy Flightradar24 nie podzielili się jednak dodatkowymi informacjami związanymi z opanowaniem sytuacji i ruchem na stronie.

Aktualizacja, godz. 13:15

Wszystko wskazuje na to, że Flightradar24, by poradzić sobie z ogromnym zainteresowaniem, wprowadził wirtualną kolejkę oczekujących na wczytanie strony.

"Kolejka" do serwisu Flightradar24, Źródło zdjęć: © Flightradar24, dobreprogramy | Oskar Ziomek
"Kolejka" do serwisu Flightradar24
Źródło zdjęć: © Flightradar24, dobreprogramy | Oskar Ziomek

Wyobrażamy sobie, że po stronie serwera mógł powstać prosty system udostępniający stronę kolejnym zainteresowanym, zależnie od bieżącego obciążenia. W praktyce na tę chwilę oznacza to konieczność "oczekiwania" około minuty na włączenie serwisu.

Aktualizacja, godz. 14:25

Zespół Flightradar24 podaje, że nie ma w tym momencie możliwości utworzenia odrębnej drogi dostępu do serwisu dla użytkowników, którzy płacą abonament. Wirtualna poczekalnia to tymczasowy środek zapobiegawczy. W tle trwa dodawanie zasobów, by wkrótce serwis ponownie był dostępny dla każdego bez opóźnień.

Aktualizacja, 25 lutego, godz. 14:20

Wszystko wskazuje na to, że problemy serwisu Flightradar24 zostały już zażegnane. Temat kontynuowany jest w odrębnej publikacji:

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.