Nie tylko Microsoft popełnia błędy: Lenovo rozczarowane wynikami przejęcia Motoroli

Nie tylko Microsoft popełnia błędy: Lenovo rozczarowane wynikami przejęcia Motoroli27.05.2016 15:25

W ostatnim czasie informowaliśmy o bilansie strat, jakie odniósł Microsoft w związku z – mozna już ją tak dziś określić – nieudaną ekspansją na rynek urządzeń mobilnych. Zabawa w smartfony to nie tylko straty finansowe, ale również setki zwolnionych pracowników. A nie jest to jedyna korporacja, która nie zalicza prób podbicia smartfonowego światka do udanych – rozczarowaniem ma być dla Lenovo przejęcie Motoroli.

Wydawałoby się, że prawa do kultowej marki, która cieszy się uznaniem w zasadzie w każdej szerokości geograficznej oraz infrastruktura, jaką dysponuje największy producent laptopów na świecie, to połączenie, które nie może się nie udać.

I trzeba przyznać, że przez kilka lat Motorole, a następnie Moto, były (są?) całkiem ciekawą propozycją łączącą bardzo dobry stosunek jakości i ceny. Argumentem na ich rzecz była jednak pożądana przez konsumentów niezmodyfikowana wersja Androida. Czy to wystarczyło, aby Chińczycy uznali przejęcie marki za sukces?

Lenovo opublikowało już raport, w którym podsumowuje wyniki finansowe z czwartego kwartału finansowego, do 31 marca tego roku. Wynika z niego, że Lenovo systematycznie wzmacnia swoją pozycję na rynku PC, nie to jednak przyciągnęło uwagę mediów, a zawarty w komunikacie komentarz dotyczący skutków przejęcia Motoroli właśnie.

Nieczęsto zdarza się przecież, aby przy okazji publikowania podobnych raportów zdarzały się przypadki autokrytyki. Przykład stanowić może Apple, którego szef, mimo sporego spadku sprzedaży iPhone'ów, stwierdził, że jego korporacja prężnie się rozwija i zarabia krocie między innymi dzięki ofercie usług. Lenovo jednak otwarcie stwierdza, że przejęcie Motoroli i inwestycje w rynek mobilny nie sprostały oczekiwaniom.

Na najważniejszym dla Lenovo obok amerykańskiego rynku chińskim, korporacja miała odnotować spadek sprzedaży rzędu 85% w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku. Rozczarowaniem mają być także próby konsolidacji produktów pod jedną marką. Nowym środkiem do tego ma być rezygnacja z marki Motorola na rzecz Moto, ogłoszona podczas tegorocznego CES-a.

Oczywiście Chińczycy nie wywieszają białej flagi i nie ma mowy o sprzedaży praw do marki firmom trzecim tak, jak to w ostatnim czasie zrobił Microsoft, wycofując się rakiem z rynku urządzeń mobilnych. Czy Lenovo powinno kontynuować swoje próby, czy też porzucić marzenia o byciu mobilnym liderem, zanim bilans start nie będzie tak katastrofalny, jak w przypadku twórców Lumii?

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.