Niemcy chcą czarnych skrzynek w każdym autonomicznym samochodzie

Niemcy chcą czarnych skrzynek w każdym autonomicznym samochodzie19.07.2016 16:27

Jak można było się spodziewać po pierwszych informacjach o śmierci osoby, która przemieszczała się w Tesli sterowanej przez autopilota, całym świecie stopniowo podnosi się dyskusja o konieczności stosowania dodatkowych zabezpieczeń. Za naszą zachodnią granicą planowane jest na przykład montowanie w autonomicznych samochodach... czarnych skrzynek.

Nie sposób wyobrazić sobie, nie bacząc na to jak bardzo jest to sytuacja pożądana, aby władze nadążały z opracowywanie regulacji za harmonogramem premier największych korporacji IT. O ile na przykład rozwój fotolitografii nie ma wymaga każdorazowej reakcji prawodawców, tak zupełnie inaczej sprawy się mają w przypadku algorytmów sterujących fizycznymi pojazdami poruszającymi się po publicznych drogach.

A trudno stwierdzić, może poza Kalifornią, aby jak dotąd wiele uczyniono w kwestii regulacji. Uwagę zwracał na to w ostatnim czasie Elon Musk, który komentując wypadek sterowanej przez autopilota Tesli stwierdził, że autopiloty będą ratowały życie tylko wtedy, kiedy ich status będzie regulowany przez przepisy, tj. kiedy będą dopuszczone do ruchu.

Jak jednak donosi Reuters, niemieckie władze postanowiły raczej działać post factum, pod wpływem tragicznego zdarzenia. Alexander Dobrindt, tamtejszy Minister Transportu, chce – co nie jest żadnym zaskoczeniem i jest stałym elementem podobnych regulacji, także w Kalifornii – aby prawo wymagało obecności uprawnionego do prowadzenia za kierownicą i interwencji w razie awarii systemu autopilota.

Novum stanowić ma jednak wymóg montowania w autonomicznych samochodach odpowiedników czarnych skrzynek, które będą rejestrowały parametry jazdy w czasie, kiedy autopilot będzie prowadził pojazd. Projekt ustawy zostanie poddany głosowaniu jeszcze tego lata.

Propozycja niemieckiego ministra może mieć wpływ na popularność i cenę samochodów autonomicznych w całej Europie. Obowiązek montowania czarnych skrzynek ma bowiem spoczywać na producentach samochodów, a tych oczywiście w Niemczech nie brakuje. Niewykluczone zatem, że w przyszłości każdy salonowy Volkswagen, Audi czy Mercedes, wyposażony w algorytmy zdolne do prowadzenia pojazdu, będzie cięższy o dodatkowe kilka kilogramów czarnej skrzynki, której instalację wymuszą niemieckie regulacje.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.