Niezwykle wytrzymałe szafirowe szkło nie nadaje się do ekranów smartfonów

Niezwykle wytrzymałe szafirowe szkło nie nadaje się do ekranów smartfonów31.10.2014 12:47

We wrześniu firma Apple oficjalnie zaprezentowała nowe modele iPhone’ów. Mniejszy został wyposażony w 4,7-calowy ekran, natomiast większy w 5,5-calowy. Wyświetlacze w obu modelach miały być chronione przez szafirowe szkoło, które może pochwalić się ogromną twardością oraz możliwością wytrzymania czterokrotnie większego ciśnienia niż popularne Gorilla Glass. Jednak mogliśmy spotkać się z informacjami, że pierwsze ekrany w nowych smartfonach Apple, poddane testowi papieru ściernego, nie zdały egzaminu i okazały się mniej twarde niż zakładano. Podejrzewano, że ostatecznie będziemy mieli do czynienia z jakąś mieszanką szkła kwarcowego i szafirowego. Jednak szafirowe szkło nie zostało użyte do pokrycia frontów iPhone’ów 6, a Apple wykorzystało je tylko w przypadku wyświetlacza w smart-zegarku Watch.

Dodatkowo spółka GT Advanced Technologies, która była odpowiedzialna za produkcję komponentów ze szafirowego szkła dla Apple, ogłosiła bankructwo. We wniosku o upadłość, firma prosiła o unieważnienie umowy z Apple. Warto wspomnieć, że producent iPhone’ów zainwestował w GT Advanced Technologies 578 milionów dolarów.

iPhone 6 Sapphire Crystal Display!

Oczywiście brak szafirowego szkła chroniącego front nowego iPhone’a nie oznacza, że Apple nie wykorzysta go w następnych smartfonach. Z drugiej strony ten bardzo wytrzymały materiał w rzeczywistości nie wypada tak dobrze pod każdym względem i pewne jego cechy powodują, że nie nadaje się do urządzeń mobilnych, chociażby takich jak smartfony. Według Raymonda Soneira z DisplayMate większość z nas nie chciałaby korzystać z urządzenia posiadającego ekran chroniony przez szafirowe szkło.

Smartfonów nie trzymamy wyłącznie w domu, często korzystamy z nich na zewnątrz. W związku z tym bardzo ważna jest czytelność ekranu w jasnym świetle. Producenci oprócz stosowania wyświetlaczy o wysokiej jasności, starają się również zmniejszyć poziom odbijania światła. Natomiast według Soneira, ekrany pokryte szafirowym szkłem są trudniejsze do odczytania w jasnym świetle i odbiją więcej światła niż konkurencyjne rozwiązania. Przykładowo poziom odbicia jest dwukrotnie wyższy niż w przypadku szkła, a nawet ponad trzykrotnie wyższy niż w przypadku wyświetlacza w iPadzie Air 2. Jakie ma to znaczenie dla przeciętnego użytkownika? Każdy kto w jasnym pomieszczeniu pracował na laptopie wyposażonym w matową matrycę, a potem przesiadł się na model z błyszczącą, dobrze wie, jaki komfort zapewnia niski poziom odbijania światła. Oczywiście w przypadku smartfonów spotykamy się z ekranami, które gdy są wyłączone, to mogą służyć za lusterko. Jednak przykładowo Samsung w modelu Galaxy S5 zamontował wyświetlacz, który oferuje obraz bardzo dobrze widoczny nawet w słońcu. Zastosowanie szafirowego szkła spowodowałoby, że zamiast informacji wyświetlanych na ekranie, prawdopodobnie widzielibyśmy własne odbicie.

Jednak patrząc chociażby na rynek laptopów, gdzie znacznie lepiej sprzedają się modele z błyszczącą matrycą, można dojść do wniosku, że szafirowe szkło wcale nie jest przekreślone. Zapewnienie, że użyty materiał jest o wiele wytrzymalszy, wielu osobom może wystarczyć, aby wybrać smartfona z ekranem, którego odczytanie w słońcu będzie trudniejsze. Pewnym rozwiązaniem jest stosowanie wyświetlaczy o wyższej jasności, ale nie jest to opcja w pełni zadowalająca. Nadal odczytanie tekstu, zwłaszcza pod większym kątem będzie trudniejsze.

Z pewnością sporo osób czekało na iPhone’y z wyświetlaczami chronionymi przez szafirowe szkło. Jednak wytrzymałość nie może być jedyną ważną cechą, w przypadku smartfonów, które jako urządzenia w pełni mobilne, muszą sprawdzać się w różnych warunkach, obraz na ekranie powinien być czytelny również w słońcu. Niestety większym poziom odbijania światła w przypadku szafirowego szkła, sprawia, że nadal lepszym rozwiązaniem wydaje się być popularne szkło Gorilla Glass.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.