Nokia chce sprzedać mapy HERE. Chętnych nie brakuje

Nokia chce sprzedać mapy HERE. Chętnych nie brakuje15.04.2015 11:00
Redakcja

To już pewne, Nokia zamierza pozbyć się map HERE i szuka kupców. Fińska firma chce skupić się na telekomunikacji, z której czerpie największe zyski i w którą nie boi się inwestować. Już porzuciła tworzenie telefonów sprzedając odpowiedni dział Microsoftowi, teraz przyszedł czas na mapy HERE.

Oficjalne oświadczenie w tej sprawie można już znaleźć na stronie Nokii. Decyzja nie dziwi, bo o planach sprzedaży map spekulowano już od dawna. Wszystko za sprawą sytuacji finansowej i zupełnie innych planów na przyszłość. Nokia jest zainteresowana sieciami telekomunikacyjnymi, a nie rozwijaniem tego typu aplikacji mobilnych. O tym, że firma woli skupić się na telekomunikacji może świadczyć choćby przejęcie Alcatel-Lucent, które zostanie zrealizowane w połowie przyszłego roku. HERE idzie natomiast pod młotek i to pomimo faktu, iż dział zajmujący się mapami był rentowny nawet w najtrudniejszych dla Nokii okresach, czym nieco ratował sytuację firmy.

Kto może być zainteresowany przejęciem HERE? Dokładnie nie wiadomo, ale ptaszki ćwierkają, że na mapy ostrzy sobie zęby Uber, a także niemiecka branża motoryzacyjna. Wśród firm chętnych przejęcia miałyby znajdować się BMW, Volkswagen, a także Mercedes-Benz. Pod wielkim znakiem zapytania znajdują się plany Microsoftu. Dla tej firmy mapy HERE są bardzo istotne, bo to właśnie one są dostępne na platformie Windows Phone i do niedawna stanowiły dla jej użytkowników nieco ekskluzywne oprogramowanie. Ktokolwiek przejmie mapy, powinien wciąż udostępniać je dla aktualnie obsługiwanych platform, w tym i Androida. Już ponad 2,5 miliona użytkowników tej platformy pobrało HERE na swoje smartfony i tablety.

Obecna szacunkowa wartość map HERE wynosi około 2,1 miliarda dolarów. Wydaje się to kwotą sporą, ale przypomnijmy, że na przełomie 2007 roku Nokia zapłaciła za nie niemal cztery razy więcej przejmując amerykańską firmę Navteq. Wiele jednak zależy od aktualnych właścicieli, którzy ze sprzedażą wcale się nie śpieszą. Nokia oferuje swoje usługi takim firmom jak Microsoft czy Yahoo!, nie musi się więc obawiać o przyszłość i w razie nieatrakcyjnych ofert najprawdopodobniej odstąpi od sprzedaży.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.