Nokia też chce zrobić ogromny smartfon, sprzedaż Lumii nieco się rozpędziła

Nokia też chce zrobić ogromny smartfon, sprzedaż Lumii nieco się rozpędziła18.04.2013 13:21

Duże telefony, zwane często w mediach phabletami (trudno powiedzieć czy to już tablet czy jeszcze telefon) mają swoich zwolenników i, przynajmniej według Samsunga, sprzedają się całkiem nieźle. Do peletonu producentów gigantycznych smartfonów chce dołączyć Nokia. Windows Phone w tym roku dostanie aktualizację, która przystosuje go do pracy na urządzeniach o rozdzielczości ekranu 1080p i Nokia z pewnością z tego skorzysta.

Osoby zaznajomione z tematem poinformowały, że najbardziej innowacyjnym urządzenie, jakie ma w planach Nokia, będzie mogło być wykorzystywane jako telefon i jako tablet, będzie zbliżone rozmiarem do Galaxy Note, ale dużo bardziej zaawansowane. Informator miał zapewne na myśli nadchodzący model Galaxy Note III, który ma mieć ekran o przekątnej mierzącej 6 cali i zupełnie nową obudowę (projektanci od dawna fantazjują, Galaxy Note III mógłby wyglądać tak, tak albo tak…). Nie wiadomo, czy Nokia zamierza konkurować z Samsungiem również w kwestii piórka do urządzenia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyposażyć dużą Lumię w technologię Feel firmy Wacom. Kolejny flagowiec Nokii ma być przede wszystkim cieńszy i lżejszy niż Lumia 920.

Pewnym jest, że zobaczymy niebawem też kolejną Lumię z technologią PureView, wyposażoną w pływającą soczewkę, która według producenta zbiera 5 razy więcej światła niż aparaty konkurencji i zapewnia dobrą stabilizację obrazu, oraz w 41-megapikselową matrycę. Prawdopodobnie ten model, znany z przecieków jako EOS, zobaczymy w czerwcu. Możliwe, że to tego modelu zdjęcia wyciekły do Sieci, choć ostatnio głośno jest także o modelu Catwalk. Ten ma mieć 4,5-calowy ekran 1280×768 octaOLED, dwurdzenoiwy procesor 1,5 GHz, 1 GB RAM-u, baterię 2000 mAh i aparat 8,7-megapikselowy ze stabilizacją obrazu. Smartfon ma ważyć 132 gramy i mieć 8,4 mm grubości.

Poznaliśmy własnie wyniki finansowe fińskiego producenta, i wygląda na to, że powolutku sprzedaż jego smartfonów rośnie. Kwartał fiskalny Nokia zakończyła ze stratą, ale w ciągu tego czasu Nokia sprzedała 5,6 miliona Lumii — ponad milion więcej niż kwartał wcześniej (w sumie już prawie 20 milionów tych smartfonów znalazło właścicieli). Windows Phone stopniowo zdobywa popularność i Nokia zamierza współpracować z operatorami nad odpowiednią promocją i planuje zapewnienie niektórym wyłączności na niektóre modele. Z drugiej strony, Finowie czują, że i na rynku tych prostych telefonów tracą grunt na rzecz producentów z Azji — sprzedaż spadła o 30%. Tu również zamierzają zagrać bardziej agresywnie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.