Nowa aplikacja mobilna Alior Banku dostępna dla każdego

Nowa aplikacja mobilna Alior Banku dostępna dla każdego15.12.2017 12:27

Alior Bank udostępnił wszystkim swoim klientom nową aplikację mobilnej bankowości dla Androida i iOS-a. Co prawda aplikacja istnieje już od kilku miesięcy, ale jak dotąd nie wszyscy mogli z niej korzystać, bo dotychczas konieczne było do tego nieco szczęścia i trafienie do grona użytkowników wybranych do testów. Teraz nie ma już takiej potrzeby, a aktywację aplikacji można przeprowadzić dosłownie w kilkadziesiąt sekund.

Po pobraniu programu i przy pierwszym uruchomieniu trzeba będzie wprowadzić swój numer PESEL oraz nazwisko panieńskie matki. Po takiej weryfikacji zadzwoni do nas automat – lektor odczyta czterocyfrowy kod aktywacyjny, który trzeba wpisać do aplikacji. Ostatni krok to ustalenie kodu PIN, który stanowić będzie domyślne hasło do programu; w przypadku iOS-a stosowana jest również biometria (tutaj zarówno FaceID, jak i TouchID), która wkrótce ma trafić także do wersji na Androida.

Od tego momentu program działa i pozwala przeglądać i zarządzać swoimi produktami w Alior Banku. Interfejs aplikacji jest ogromnym skokiem naprzód względem poprzedniej wersji bankowości, która w wielu miejscach nie była dobrze przemyślana, a sposób nawigacji pozostawiał wiele do życzenia. W nowym programie wzornictwo znacznie uproszczono, zaś całość nawiązuje do nowej wersji bankowości internetowej, którą odwiedzać można z komputerów i która działa już od dłuższego czasu.

Aplikacja pozwala między innymi kontrolować rachunki, wykonywać płatności (zbliżeniowe oraz BLIK-iem), zarządzać przelewami (z opcją skanowania danych odbiorcy ze zdjęcia faktury), tworzyć lokaty, kontrolować spłatę kredytu, zaciągać pożyczki oraz aktywować, bądź blokować karty debetowe i kredytowe. Jak zauważa serwis Cashless, powołując się na informacje z biura prasowego Alior Banku, dostęp do nowej aplikacji bankowości zagwarantowany jest na razie tylko klientom indywidualnym.

Klienci Alior Banku zainteresowani nową wersją aplikacji mogą ją już pobrać za pośrednictwem naszej bazy w wersji dla Androida oraz iOS-a. Warto dodać, że dotychczasowa aplikacja mobilnej bankowości jak na razie nadal pozostaje aktywna i można z niej zamiennie korzystać – ją również pobrać można z naszej bazy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.