Nowa generacja sprzętu bez udziału Intela

Nowa generacja sprzętu bez udziału Intela22.05.2013 16:46
Marcin Paterek

Nierówna walka na rynku procesorów dla graczy toczy się od czasu, gdy Intel zaprezentował układy oparte na architekturze Core i za ich pomocą zdobył serca klientów. Choć od tego momentu minęło już siedem lat, a koncern w międzyczasie przygotował następców tamtego rozwiązania, przez lata AMD nie udało się odwrócić układu sił. Sytuacja może się jednak zmienić za sprawą sprzętu nowej generacji.

Podzespoły AMD będą napędzać nie tylko konsolę PlayStation 4, ale także jej bezpośredniego konkurenta — dopiero co zapowiedzianego Xboksa One. Mało tego, czip graficzny AMD jest wykorzystywany także przez WiiU, choć to akurat ma relatywnie małe znaczenie, gdyż konsola Nintendo sprzedaje się dość słabo. Niemniej jednak wygląda na to, że AMD udało się zagarnąć cały rynek sprzętu nowej generacji, zauważalnie wyprzedzając pod tym względem Intela. Czy dotychczasowy lider ma się czego obawiać, trzymając w garści „tylko” rynek komputerów dla graczy?

Na razie jest zbyt wcześnie, by uznać sprawę za przesądzoną. W przypadku konsol obu producentów wciąż istnieje wiele niewiadomych (w tym kwestia chyba najistotniejsza — cena przesiadki z obecnej generacji) i musimy zaczekać, aż głosujący portfelem klienci zweryfikują hurraoptymistyczny ton Sony i Microsoftu. Mimo to nie ulega wątpliwości, że jeśli nadchodzący sprzęt powtórzy sukces poprzedników (po dziś dzień sprzedało się ok. 77 mln egzemplarzy Xboksa 360 i mniej więcej tyle samo PlayStation 3), AMD w przeciągu najbliższych kilku lat otrzyma solidny zastrzyk gotówki. Zwłaszcza że rynek tradycyjnych komputerów zauważalnie zwolnił — tylko w 2013 r. sprzedaż zmalała o 14 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Nie bez znaczenia jest też fakt, że w przypadku niektórych tytułów gracze pecetowi będą gorzej traktowani niż właściciele nowych konsol.

Mimo że oferta Intela w porównaniu do AMD wygląda w tej sytuacji ubogo, wcale nie oznacza to, że możemy już wieszczyć koniec jego dominacji. Koncern nie ma zamiaru odpuszczać technologicznego wyścigu i właśnie przymierza się do kontrofensywy. Brian Krzanich, nowy szef Intela, podjął się reorganizacji firmowych struktur i utworzył dział ds. nowych urządzeń, który ma się skupić na nadchodzących trendach. Na jego czele stanął Mike Bell, który w swojej karierze pochwalić się może budowaniem urządzeń i platform mobilnych dla firm Palm i Apple. Rzecznik prasowy koncernu, Chuck Mulloy, przekonuje, że dowodzony przez Bella zespół zajmować się będzie nie tylko smartfonami i tabletami. Grupa będzie odpowiedzialna za przekuwanie innowacyjnej technologii w produkty, które będą kształtować i wyznaczać trendy na rynku — rzekomo napisał Krzanich w wewnętrznej wiadomości do pracowników.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.