Nowa wersja edytora Google zapowiada trójwymiarowe i interaktywne reklamy

Nowa wersja edytora Google zapowiada trójwymiarowe i interaktywne reklamy16.03.2018 14:34

Zmierzch FlashPlayera nie cieszy jednej grupy zawodowej – ludziod marketingu i reklamy. Jeszcze dziesięć lat temu mogli złatwością tworzyć spektakularne, animowane, webowe kreacje,przesłaniające treści i doprowadzające użytkowników doczerwonej gorączki. Co prawda niektórzy internauci korzystali jużz AdBlock Plusa, ale był to niewielki odsetek, nie to co dziś.Flash się jednak skończył, najważniejsze przeglądarki domyślnieblokują treści wywołujące tę wtyczkę, branży pozostałznacznie mniej wygodny dla twórców reklam HTML5. Dla nich właśnieGoogle od kilku lat rozwija narzędzie GoogleWeb Designer, pozwalające za pomocą typowych wizualnychnarzędzi tworzyć zgodne ze współczesnymi standardami formyreklamy internetowej. Narzędzie znalazło uznanie w agencjachreklamowych, jego rozwój pokazuje, czego możemy się od nich wprzyszłości spodziewać – dlatego przyjrzeliśmy się bliżejwłaśnie nowo wydanej wersji 3.0 (beta).

Nowy Google Web Designer przynosi kilka istotnych ulepszeń.Przede wszystkim pozwala na zmianę środowiska reklamowego – terazużytkownicy z menu Plik > Środowisko reklamowe mogą przełączyćsię pomiędzy sieciami DoubleClick, AdMob i AdWords, a także wybrać„reklamę spoza Google”.

Łatwiej wprowadzać nowe komponentydo obszaru roboczego dzięki karcie Komponenty. Oferuje ona zbiórrozmaitych elementów webowych (np. galerii zdjęć, klikalnychobszarów, odtwarzacza YouTube czy obsługi kalendarza), którejednym kliknięciem wprowadzimy teraz na środek edytowanego obszaru.Z kolei poprzez kartę Właściwości możliwe stało się terazprzeglądanie lokalnego systemu plików, aby wybrać źródłowemedia dla komponentów takich jak Obrazy czy Wideo. Uproszczono takżedostęp do pomocy: Pomoc > Centrum pomocy > Help panelwyświetli pływające okienko z pomocą i przewodnikiem poprogramie.

Pilotażowo Google wprowadza też nowykomponent reklamowy do swojego Web Designera – interaktywny obiekt3D, który możemy oczywiście animować i skryptować. Póki comożliwość wyświetlania reklam wykorzystujących takie właśnieobiekty 3D została ograniczona tylko do wybranej grupy użytkowników.

Oprócz tego wydanie to poprawiałącznie 24 dostrzeżoneusterki, wyraźnie też przyspiesza pracę z programem,szczególnie jeśli chodzi o wydajność osi czasu i przełączaniemiędzy widokiem kodu a projektu.

Oczywiście podstawowym zastosowaniemGoogle Web Designera jest budowanie reklam HTML5 – coś, co niezachwyci raczej większości naszych użytkowników. Trzeba jednakpamiętać, że ten darmowy program może zostać wykorzystany dobudowy dowolnego rodzaju webowych animacji, które działają bezFlash Playera. Wystarczy w tym celu przy tworzeniu projektu w oknieUtwórz nowy pusty plik wybrać nie Reklamy, tylko którąś zpozostałych opcji (HTML, HTML ze stronami, CSS, JavaScript, XML).

W ten sposób uzyskujemy przyjazny iwygodny multiplatformowy wizualny edytor z kolorowaniem składni iautomatycznym uzupełnianiem kodu, który można wykorzystać dodziałań bardziej twórczych, niż budowanie reklam.

Nowego Google Web Designeraznajdziecie w naszej bazie oprogramowania na Windowsai macOS-a,dostępna jest też wersja linuksowa.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.