Nowe iPady i nowe Maki, czyli drugie spotkanie z Apple tej jesieni

Nowe iPady i nowe Maki, czyli drugie spotkanie z Apple tej jesieni23.10.2012 20:34

Nie tak dawno, bo we wrześniu Apple przedstawił nowego iPhone'a 5. Przed momentem zakończyła się kolejna specjalna konferencja firmy, podczas której zadebiutowało jeszcze więcej produktów — wśród nich długo wyczekiwany iPad mini.

iPad mini to mniejsza wersja iPada znanego na rynku od 2,5 roku. Urządzenie posiada mniejszy ekran o przekątnej 7,9 cala, ale co najważniejsze, jego rozdzielczość to nadal 1024x768 pikseli znane z dużego iPada. Oznacza to, że ponad 225 tysięcy aplikacji w AppStore stworzonych specjalnie dla dużej rozdzielczości iPada będzie działać bez konieczności dokonywania jakichkolwiek przeróbek. To z pewnością duża ulga dla deweloperów, którzy już miesiąc temu dostali nową rozdzielczość do przygotowania, więc zapewne nie ucieszyliby się z konieczności opracowania projektu na czwarty wariant ekranu.

iPad mini waży 308 gramów, jest więc niesamowicie lekki — dwukrotnie lżejszy niż duży iPad. Jednocześnie jest też dość cienki: 7,2 mm. Dzięki zwężeniu ramki po bokach ekranu udało się zachować możliwość objęcia i złapania iPada mini jedną ręką, choć czas pokaże, czy tak wąska ramka pozwoli na komfortowe trzymanie tabletu bez przypadkowego naciskania na ekran. Pod maską iPada mini znalazł się procesor Apple A5, czyli dość przestarzała już jednostka znana z iPada 2. Prawdopodobnie jednak na tym polega kompromis, dzięki któremu udało się w mniejszym urządzeniu zachować 10-godzinny czas pracy na baterii. Oprócz tego w iPadzie mini znajdziemy kamerę iSight 5 Mpix, kamerę FaceTime HD z przodu, złącze Lightning znane z nowego iPhone'a 5, a także — w wersji 4G — łączność LTE działającą także w Europie.

Oprócz iPada mini Apple odświeżył także dużego iPada, choć aktualizacja jest tak kosmetyczna, że nie wypada się na ten temat rozpisywać. Dodano nowy procesor Apple A6X z czterordzeniową grafiką, który ma cechować się osiągami dwukrotnie większymi od poprzednika. LTE doczekało się z kolei aktualizacji do tego samego modułu, co w przypadku iPada mini — oznacza to, że iPad otrzymuje łączność 4G w Europie, poprzednia generacja oferowała ją tylko w USA i wybranych krajach na innych kontynentach.

Cena odświeżonego dużego iPada pozostaje naturalnie bez zmian i wynosi 499 dolarów za najtańszą wersję Wi-Fi 16 GB. Cena iPada mini jest niższa, ale nie można o niej powiedzieć „mini”: za najtańszą wersję Wi-Fi 16 GB przyjdzie zapłacić 329 dolarów. Sprzedaż w Polsce tej wersji ma ruszyć 2 listopada, wersji 4G nieco później. Niestety cena nad Wisłą to aż 1449 złotych. Przedsprzedaż w oficjalnym Apple Online Store rusza w najbliższy piątek. Prawdopodobnie więc nie dojdzie do konkurencji cenowej z Google Nexus 7, choć podczas konferencji przedstawiciele Apple otwarcie porównywali iPada mini do tego właśnie tabletu z Androidem, wytykając co rusz szereg problemów.

Zgodnie z oczekiwaniami na konferencji zadebiutowały także nowe iMaki: znacznie cieńsze niż do tej pory, pozbawione jednak napędu optycznego. Pojawiły się także bardzo oczekiwane 13-calowe MacBooki Pro z ekranem Retina. Na dokładkę Apple dorzucił nową odsłonę Maka mini.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.