Nowe pomysły w sporze o format e-booków

Nowe pomysły w sporze o format e-booków01.06.2010 16:50

Wydawcy opowiadają się za uniwersalnym formatem dla e-booków - nie zdecydowali jednak jeszcze, za jakim. Tymczasem Adobe proponuje własne rozwiązanie.

Podczas tegorocznych targów BookExpo America najwięksi wydawcy książek porozumieli się co do potrzeby wprowadzenia ujednoliconego formatu dla e-booków. Powodem takiej decyzji jest narastająca wojna między producentami czytników elektronicznych książek - m.in. firmą Apple i Amazon. Obie promują alternatywne rozwiązania i własne formaty e-booków, dlatego użytkownicy iPadów czy czytników Kindle mają utrudnioną drogę do przenoszenia książek między urządzeniami. Naszym największym marzeniem jest, aby wszystkie urządzenia były niezależne od firmowego oprogramowania - powiedział w wywiadzie dla agencji Reuters David Shanks z Penguin Group.

Na początek należy wybrać format, który zadowoli zarówno czytelników jak i ochroni prawa autorskie pisarzy. Jedną z największych przeszkód jest bowiem piractwo, które zdaniem wydawców może znacznie wzrosnąć po wprowadzeniu jednego formatu dla e-booków. Być może właśnie dlatego jak dotąd nie zdecydowano się na określone rozwiązanie. Podczas BookExpo nie ustalono ani uniwersalnego formatu dla e-booków, ani nie określono nawet, kiedy wydawcy mają zamiar zmierzyć się z problemem.

Być może rozwiązaniem, które wydawcy wezmą pod uwagę będzie nowa platforma przeznaczona do publikowania, którą zaprezentowała dziś firma Adobe. Digital Publishing Platform to rozwiązanie, które ma ułatwić przenoszenie magazynów, gazet i książek na potrzeby tabletów czy smartfonów. Jako przykład działania technologii pokazano aplikację zawierającą magazyn Wired dla iPada. Podstawową zaletą nowej platformy jest możliwość wyświetlania tego samego materiału na różnych urządzeniach z różnymi ekranami. Dzięki temu w prosty sposób będzie można przygotować publikację na potrzeby tabletu, telefonu komórkowego czy netbooka. Platforma firmy Adobe pozwala również na zamieszczanie interaktywnych reklam wewnątrz materiałów.

Digital Publishing Platform będzie dostępny w ramach InDesign w pakiecie CS5. Pracownicy Adobe nie podali dokładnej daty wprowadzenia nowej platformy - ma to mieć miejsce pod koniec tego roku. Na stronie firmy można obejrzeć krótki film promujący usługę.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.