Nowoczesne narzędzia do komunikacji – podstawa funkcjonowania współczesnej firmy

Nowoczesne narzędzia do komunikacji – podstawa funkcjonowania współczesnej firmy20.06.2018 18:39
Redakcja

Nowoczesne narzędzia do komunikacji to podstawa w firmach, które chcą sprawnie działać na współczesnym rynku. Wybór jest szeroki, jednym z ciekawszych, które warto rozważyć jest Office 365, który oferuje znacznie więcej niż pudełkowa wersja Office.

Centrale abonenckie przez lata odgrywały kluczową rolę w firmowej komunikacji. W ciągu ostatnich kilku lat ich znaczenie zmniejszyło się na skutek ekspansji usług chmurowych i telefonii mobilnej. Jak wynika z danych IHS Markit, w 2017 roku globalne przychody ze sprzedaży tych urządzeń wyniosły 5,7 mld dolarów - 8 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym samym okresie obroty w segmencie systemów zunifikowanej komunikacji wzrosły o 5 proc. Jego niekwestionowanym liderem jest Microsoft, który kontroluje aż 67 proc. rynku.

Odejście od tradycyjnych rozwiązań już dawno stało się faktem. Analitycy nie mają złudzeń, że mamy do czynienia ze zmianą warty. Tradycyjne systemy telekomunikacyjne są wypierane przez bazujące na chmurze oprogramowanie. Prekursorem zmian jest koncern z Redmond, który nie zamierza zwalniać tempa.

- Rozwiązania chmurowe Microsoft powinny być traktowanie nie tylko przez pryzmat narzędzi, ale możliwości, jakie zapewniają. Łatwiejsza, intuicyjna komunikacja to jeden z priorytetów firmy. Właśnie dlatego Office 365 i Microsoft 365 zawierają kompleksowe, zintegrowane rozwiązania ułatwiające współpracę i pozwalające na sprawną kooperację, nawet, gdy pracownicy działają na różnych kontynentach - tłumaczy Daniel Kaczmarczyk, Cloud Sales Director z firmy Senetic, która jest Partnerem Roku Microsoft w segmencie MŚP.

Użytkownicy Office 365 w planie Enterprise E5 otrzymują w pakiecie system telefoniczny pozwalający całkowicie zrezygnować z tradycyjnych central telefonicznych i związanych z nimi kosztów eksploatacji. Połączenia konferencyjne z siecią PSTN umożliwiają dołączenie do spotkania w Skype for Business również z poziomu telefonów komórkowych i tradycyjnej sieci telefonicznej zarówno w organizacji, jak i poza nią. Pracownik korzystający z usługi chmurowej, uzyskuje dostęp do funkcji znanych z tradycyjnej telefonii, takich jak przenoszenie numerów, połączenia alarmowe, numery bezpłatne i elastyczne pakiety telefoniczne. Rozmowy można prowadzić przy użyciu telefonu, komputera bądź urządzeń przenośnych. Ale czasami przedsiębiorcy poszukują prostszych rozwiązań.

Małe i średnie firmy od lat wykorzystują do komunikacji Skype’a. Jednak świat nowych technologii bardzo szybko się zmienia i wszystko wskazuje na to, że nawet tak kultowe narzędzie jak Skype for Business znajdzie wkrótce swojego następcę. Decyzja Microsoft o zastąpieniu Skype’a platformą Teams wywołała sporo emocji. Pierwsza z wymienionych aplikacji pozwala na przesyłanie wiadomości błyskawicznych, połączeń konferencyjnych i innych funkcji znanych z tradycyjnych rozwiązań. Natomiast najnowsze narzędzie Microsoftu dodatkowo oferuje usługi znane z takich aplikacji jak Slack, Circuit czy Spark.

- Microsoft opracował narzędzie integrujące wszystkie elementy niezbędne do zapewnienia sprawnej współpracy. Użytkownik otrzymuje kompleksowe rozwiązanie łączące grupy Office 365, dokumenty, zapisy rozmów, a także integrujące głos i obraz. Co ważne, Teams można uruchomić zarówno poprzez aplikację na pulpicie, przeglądarkę, jak i klienta na urządzeniach mobilnych - podsumowuje Daniel Kaczmarczyk z Senetic.

Skype for Business nie zniknie z dnia na dzień. Klienci będą mogli równolegle korzystać z obu narzędzi, przyzwyczajając się do zmiany. Ofensywa Microsoftu na rynku systemów komunikacji trwa i niewykluczone, że koncern zaskoczy jeszcze niejedną niespodzianką. Firma dostrzega zmianę pokoleniową i fakt, iż telefony stacjonarne i technologia TDM są coraz częściej postrzegane jako relikty minionej epoki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.