Nowy iPhone czy smartfon z Androidem? Popularność platform jest zależna od regionu

Nowy iPhone czy smartfon z Androidem? Popularność platform jest zależna od regionu06.11.2018 16:05

Jakie smartfony są najchętniej kupowane na świecie? Czy są to iPhone'y czy może coraz ciekawsze urządzenia z Androidem? Okazuje się, że odpowiedź na te pytania jest zależna od analizowanego regionu. Jak nietrudno się domyślić, wiele sprzętów Apple'a sprzedaje się dobrze przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, ale nie wszystkie statystyki okazują się tak oczywiste. Sytuację rynkową ciekawie obrazują najświeższe dane zapewnione przez Kantar Worldpanel.

W statystykach wzięto pod uwagę sprzedaż smartfonów w lipcu, sierpniu i wrześniu bieżącego roku, a całość porównano do tego samego okresu roku ubiegłego. Jak się okazuje, w USA coraz większą popularność zyskuje iOS, z kolei Android zyskuje na pięciu najważniejszych rynkach w Europie.

Jak zwraca uwagę Dominic Sunnebo z Kantar Worldpanel, sukces iOS-a w Stanach Zjednoczonych jest zasługą przede wszystkim rosnącego zainteresowania iPhonem 8 i 8 Plus, choć dobra sprzedaż pierwszych partii najnowszego modelu XS oraz XS Max również ma znaczenie. Analitycy dodają jednak, że w ostatnim kwartale to właśnie starszy iPhone 8 był najchętniej kupowanym smartfonem w USA.

Popularność mobilnych platform jest zależna od regionu, źródło: Kantar Worldpanel.
Popularność mobilnych platform jest zależna od regionu, źródło: Kantar Worldpanel.

W Europie sytuacja wygląda nieco inaczej. Jak podają analitycy, tutaj typowy użytkownik zmienia swój telefon rzadziej o dwa miesiące, niż robił to jeszcze dwa lata temu, a przez to producenci starają się tworzyć coraz to ciekawsze urządzenia. Chcą nimi przyciągnąć do swojej oferty kolejnych klientów. Jak wynika ze statystyk, najchętniej kupowanym modelem w krajach EU5 we wrześniu bieżącego roku był Samsung Galaxy S9, choć warto odnotować także stale rosnące zainteresowanie produktami Huawei i Xiaomi. Ten ostatni producent jest coraz częściej wybierany między innymi w Hiszpanii, we Włoszech oraz we Francji.

Co ciekawe, na pierwszym miejscu w kontekście sprzedaży w Japonii, znajduje się Apple. W tym przypadku konkurencja jest jednak spora, a sytuacja stosunkowo dynamiczna, jednak najświeższe dane wskazują, że więcej niż co czwarty nowy smartfon działa w oparciu o system iOS. Jak zwracają uwagę specjaliści, Apple może jednak szybko podreperować swoje wyniki sprzedając nowym użytkownikom iPhone'a XR, który w praktyce dostępny jest na rynku dopiero od niedawna.

Warto jednak dodać, że inne źródła informują o zainteresowaniu niższym od oczekiwanego. Jak nietrudno się domyślić, powodem może być cena – najtańszy iPhone w założeniu osiągalny dla każdego został w najtańszej wersji wyceniony na niespełna 750 dolarów. W Polsce oficjalna cena startowa to ponad 3700 złotych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.