Nowy sklep Amazon Fresh, czyli przyszłość bez kolejki do kasy

Nowy sklep Amazon Fresh, czyli przyszłość bez kolejki do kasy09.03.2021 09:13
źrodło: Amazon.com
Artykuł sponsorowany

Mieszkańcy Londynu mogą już dokonać zakupów w nowootwartym bezobsługowym sklepie Amazon Fresh. Aby móc w nim zrobić zakupy, niezbędne jest posiadanie aplikacji i zeskanowanie kodu przy wejściu do sklepu.Amazon Fresh to pierwszy tego rodzaju sklep w Wielkiej Brytanii. Jego powierzchnia wynosi 2500 ft2, czyli, w przybliżeniu, 230 m2. Klienci mogą wejść do środka jedynie posiadając aplikację. Jednak już po wejściu można się zorientować, że nie jest to kolejny supermarket. Firma postawiła na nowoczesną technologię jako przyszłość sklepów stacjonarnych. Z tego powodu, w placówce Amazon Fresh nie znajdziemy ani kasy, ani tym bardziej kasjerów. Klienci nie muszą także dokonywać skanowania produktów aby za nie zapłacić przy wyjściu.

O odpowiednie naliczenie zakupów dba system czujników. Po wybraniu towaru przez klienta i zdjęciu go z półki, jeden z czujników wykrywa, że został on zabrany, zaś obecne w całym sklepie kamery rejestrują przez jakiego klienta został on wybrany. Cały proces zakupów bezobsługowych nie byłby możliwy bez sztucznej inteligencji, która dba o sprawne zakupy właśnie za pomocą wcześniej wspomnianych czujników i kamer. To właśnie ona wykrywa, że odpowiedni produkt został zabrany z półek lub położony na niej z powrotem. Artykuły wybrane przez klienta są przechowywane w wirtualnym koszyku.

Płatność za zakupy odbywa się automatycznie, za pomocą aplikacji, którą posiada każdy klient sklepu. Rachunek, na podstawie zawartości wirtualnego koszyka, zostaje naliczony zaraz przy wyjściu ze sklepu, a odpowiednia kwota jest pobierana natychmiastowo, bez dodatkowego udziału klienta. Wszystko, o co musi on zadbać, to tylko i wyłącznie odbicie swojego kodu, ale tego kroku nie jest w stanie ominąć, bo bez niego nie uda mu się wejść do supermarketu.

Zgodnie z informacjami, w supermarkecie jest dostępnych około 10 000 produktów różnych marek. Dodatkowo Amazon zdecydował się również na wprowadzenie swojej pierwszej spożywczej marki własnej. Produkty firmy, oznaczone zostały jako By Amazon, zaś sama oferta zawiera produkty często wybierane przez klientów. Znalazły się w niej, m.in. artykuły gospodarstwa domowego, artykuły pierwszej potrzeby, jak mleko czy chleb, ale także kwiaty i czasopisma.

Amazon w swoim oświadczeniu zapewnił, że Amazon Fresh będzie oferował klientom wszystko, czego mogliby oczekiwać od swojego lokalnego sklepu spożywczego.

Warto zwrócić uwagę, że nie jest to pierwsza tego rodzaju inicjatywa ze strony. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nie ostatnia. Przede wszystkim liczymy jednak, że wraz ze zwiększającą się liczbą tego rodzaju sklepów, niedługo staną się one także popularne w naszym kraju. W końcu kto nie chciałby po prostu szybko wejść do sklepu, wybrać to, co potrzebuje i po prostu wyjść, bez stania w długich kolejkach?

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.