Numer alarmowy 112. Dzwonienie to tylko jedna z dwóch metod

Numer alarmowy 112. Dzwonienie to tylko jedna z dwóch metod11.02.2022 12:17
Logo aplikacji Alarm112
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Numer 112 powinien znać każdy, a dziś jest świetna okazja, by o nim przypomnieć. 11 lutego obchodzony jest bowiem Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112. Co ciekawe, po pomoc można nie tylko zadzwonić - da się ją wezwać także aplikacją, bez używania słów.

Umożliwia to oficjalna aplikacja Alarm112 oferowana na AndroidaiOS-a przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. Program pozwala zgłaszać incydenty zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa, mienia czy środowiska naturalnego do Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Nie trzeba przy tym niczego mówić, toteż program ma szczególną wartość zwłaszcza dla osób głuchych i niedosłyszących.

Korzystanie z aplikacji Alarm112 wymaga rejestracji. Konieczna jest przede wszystkim akceptacja regulaminu, w tym potwierdzenie świadomości konsekwencji bezpodstawnych zgłoszeń. Później trzeba jeszcze podać imię, nazwisko, e-mail, PESEL oraz numer kontaktowy. Może on zostać wykorzystany do dalszej komunikacji z ratownikiem, na przykład drogą SMS-ową.

Na koniec niezbędne jest jeszcze potwierdzenie rejestracji kodem SMS, który zostanie wysłany na podany numer. Od tego momentu program Alarm112 jest gotowy do działania, a pierwszym etapem jest wprowadzenie adresów, pod którymi najczęściej przebywa użytkownik. W przyszłości pomoże to szybko zgłosić zdarzenie pod danym adresem. Program poprosi także o dostęp do danych lokalizacji. W momencie zgłoszenia incydentu, umożliwi to dokładne zlokalizowanie zgłaszającego.

Główne menu aplikacji pozwala wybrać jedną z czterech opcji - kontakt z Policją, Strażą Pożarną, Ratownictwem Medycznym lub standardowe połączenie ze służbami pod numerem 112. Nikomu nie życzymy, by kiedykolwiek musiał sprawdzać ich skuteczność w praktyce. Warto pamiętać, że aplikacja Alarm112 to jedynie alternatywa dla standardowego połączenia z numerem 112, które ze smartfonów można wykonać bez odblokowania telefonu, podawania PIN-u, a nawet bez karty SIM w urządzeniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.