O tym, które firmy zawyżają żywotność baterii smartfonów, a którym można ufać

O tym, które firmy zawyżają żywotność baterii smartfonów, a którym można ufać04.05.2019 17:10
Na celowniku: Apple oraz HTC

Raport brytyjskiego stowarzyszenia konsumentów "Which?" ujawnia, że firma Apple jest niechlubnym liderem w dziedzinie zawyżania deklarowanego czasu pracy na baterii. Obrywa się także HTC, choć w znacznie mniejszym stopniu. To wnioski z przeprowadzonego testu.

O tym, że producenci potrafią przekłamywać podawane osiągi, stosując abstrakcyjne scenariusze pomiarowe i dyskusyjne metodologie, chyba nikogo uświadamiać nie trzeba.

Zespół "Which?" postanowił sprawdzić, jak jest w przypadku danych dotyczących możliwego czasu rozmowy. Zakupili w tym celu 50 smartfonów od sześciu różnych producentów, z czego każdy producent był reprezentowany przez co najmniej sześć modeli.

Jak wynika z raportu, zdecydowanym przegranym może czuć się Apple. Dziewięć sprawdzonych iPhone'ów, średnio, powinno zapewnić czas rozmowy równy 19,4 godziny. Jednak wynik rzeczywisty to zaledwie 14,8 godziny. Według Brytyjczyków, najgorzej wypadł iPhone XR. Pozwolił rozmawiać tylko przez 16 godzin i 32 minuty, wobec 25 godzin czasu deklarowanego w specyfikacji.

Fot. "Which?"
Fot. "Which?"

Zadaniu nie sprostało ponadto HTC, aczkolwiek w odczuwalnie mniej rażącym stopniu. Podczas gdy obiecywana średnia to 20,5 godziny, sprzęt tej marki osiągnął w teście 19,6 godziny.

Dominują jednak przykłady przeciwne

Z drugiej strony wyszło na jaw, że istnieje pewna grupa producentów, którzy czas rozmów mniej lub bardziej zaniżają. Zapewne po to, aby uniknąć oskarżeń o wprowadzenie konsumenta w błąd. Prym w tym zestawie wiedzie Sony, ale pochwalono również Samsunga i Nokię.

Średnia Sony to około 16 godzin, w odniesieniu do 12,3 godzin deklarowanych. Według autorów badania, najbardziej wyróżniła się Xperia Z5, osiągając 25 godzin, zamiast 17.

Samsungi przewyższyły oczekiwania o 2,2 godziny, a Nokie – 1,3 godziny. Bez szczególnego wyróżnienia pozostały natomiast urządzenia Oppo/OnePlus (BBK Electronics), które zachowywały się po prostu tak, jak sugeruje ich producent – co oczywiście nakazuje przyklasnąć za szczerość.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.