Od wczoraj operatorzy mogą odpowiedzieć mailem na reklamację

Od wczoraj operatorzy mogą odpowiedzieć mailem na reklamację09.06.2014 11:36

Wczoraj, czyli 8 czerwca, w życie weszły nowe zasady reklamowania usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych. Zmiany wprowadza rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące zasad składania i rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych.

Dotychczas, bez względu na to, jaką drogą złożyliśmy reklamację dostawcy usług, na papierze czy mailowo, firma miała obowiązek odpowiedzieć nam na papierze. Rozporządzenie wprowadza możliwość wyboru, czy w sprawie reklamacji będziemy komunikować się z dostawcą drogą elektroniczną czy na „martwych drzewach”, bez względu na to, jaką drogą składamy reklamację. Jeśli wybór nie zostanie jasno określony, operator odpowie tym samym kanałem, jakim dostał zgłoszenie od klienta.

W założeniu zniesienie obowiązku odpowiadania klientom na piśmie ma przynieść znaczne oszczędności i usprawnić komunikację między klientem i dostawcą usług telekomunikacyjnych. Przede wszystkim osoby, które preferują drogę elektroniczną komunikacji, czyli e-mail bądź elektroniczne biuro obsługi, otrzymają odpowiedź natychmiast po rozpatrzeniu sprawy i będą mogli zapoznać się z nią w dowolnym miejscu i czasie. Jeśli odpowiedź z jakiegoś powodu nie dotrze, będziemy mogli zwrócić się o wysłanie jej duplikatu.

Po stronie przedsiębiorców zaś szykują się spore oszczędności. Z ponoszonych kosztów odpadnie papier, drukowanie, wysyłka listu poleconego i kilka minut czasu osoby odpowiedzialnej za korespondencję. Pomnażanie papierowej korespondencji jest niewskazane i ministerstwo liczy na możliwość oszczędzenia także cennych zasobów leśnych, co ma być długoterminową korzyścią ze zmiany. Oszczędzamy czas i cenne leśne zasoby! — tak zostało podsumowane ogłoszenie na stronie MAiC.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.