Odcisk palca zamiast kodu CVV, byśmy chętniej płacili „plastikiem” w Sieci

Odcisk palca zamiast kodu CVV, byśmy chętniej płacili „plastikiem” w Sieci25.11.2014 11:45

Najwięksi operatorzy kart kredytowych przekonani są, żestandardowe mechanizmy uwierzytelnienia płatności są tylkoutrudnieniem w e-commerce, które stoi na przeszkodzie w ich walce oklientów internetowych. W zamian proponują biometrię. Czy jednakfaktycznie rozumieją, jak należy wprowadzać systemy zabezpieczeńbazujące na biometrii?

Nowa generacja zabezpieczeń płatności w Sieci miałaby pomijaćwszelkiego rodzaju hasła. Jeśli testowany przez Visę i MasterCardasystem uznałby wykonywaną przez klienta transakcję za „typową”,to wówczas będzie ona zaakceptowana. A co, jeśli transakcja byłaby„nietypowa”? Wówczas hasło zostałoby zastąpione przezsamego użytkownika.

MasterCard już przeprowadził test zatwierdzania takiej płatności,korzystający z identyfikacji twarzy i głosu, bank Getin Noble Banktestuje zaś czytniki linii papilarnych, wbudowane w same kartykredytowe. Rozwiązania tego typu miałyby sprawić, że karty podwzględem wygody mogłyby rywalizować z rozwiązaniami typu payby link, takich jak coraz popularniejszy u nas PayU Express.

Niestety i tym razem zapomniano, że biometria nie powinnazastępować hasła, lecz być zamiennikiem loginu. Porzucenie klasycznejzasady, że dobre uwierzytelnienie łączy w sobie to co wiesz, z tym comasz, ułatwi tylko życie cyberprzestępcom. Już od dawna znane sąskuteczne, a trywialne w swojej prostocie ataki na popularne skanerylinii papilarnych czy identyfikację za pomocą zwykłych kamerek 2D(można je oszukać nawet za pomocą zdjęcia twarzy podstawionegokamerze).

Zabezpieczenia biometryczne mają jednak już działającąkonkurencję. Np. system 3-DSecure, wdrożony u nas m.in. przez banki Citi Handlowy czy BZWBK, służy do potwierdzania płatności kartą za pomocą jednorazowychhaseł SMS-owych. Dla większości innych banków okazał się on jednakzbyt drogi, nieopłacalny przy relatywnie niskim wolumenie transakcjirealizowanych „plastikiem” w naszym kraju. Podobny losmoże czekać rozwiązania biometryczne – kto za to zapłaci?

Powodem, dla którego karty kredytowe nie mogą przebić się wpolskim Internecie nie jest bowiem jakaś szczególna niewygoda, czyteż obawy o bezpieczeństwo. Zarówno kupujących jak i sprzedawcówbardziej boli wysokość prowizji interchange od płatności kartą. Możnasię o tym przekonać w niemal każdym sklepie internetowym. Deklarującpłatność kartą, a nie przelewem czy gotówką, skazujemy się na cenę okilka procent wyższą – sprzedawcy, często handlującemu nabardzo niskich marżach, ma to właśnie pokryć koszty interchange.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.