Odkurz Kinecta od Xboksa One z oficjalną przejściówką dla PC i nowym SDK

Odkurz Kinecta od Xboksa One z oficjalną przejściówką dla PC i nowym SDK23.10.2014 12:02

Microsoft chciał, aby świat zachwycał się możliwościami, jakie daje nowa wersja Kinecta, opracowana na potrzeby Xboksa One. Realia rynku jednak nakazały firmie rozpocząć sprzedaż zestawów konsolowych bez sensora, na badania nad którym poszło sporo pieniędzy. Niemal 200 dolarów za edycję PC technologii wcale nie przysporzyło jej zwolenników, ale Redmond się nie poddaje. Kinect 2.0 nie może tak po prostu umrzeć, więc wypuszczono oficjalną przejściówkę do komputera dla jego konsolowego wydania.

Nabywcy pakietów Xboksa One z sensorem mogą za dodatkowe niecałe 50 dolarów (sugerowana cena na Polskę to 199 złotych) bez kombinatoryki pobawić się nim teraz z PC czy nawet tabletami, o ile korzystają z urządzeń pod kontrolą systemu Windows 8 lub 8.1 wyposażonych w port USB 3.0. W ten sposób Microsoft zamierza promować dalej swoje rozwiązanie głównie pośród deweloperów, którym dawno temu obiecał opcję uczynienia z każdej zakupionej konsoli dev kita. Na razie się z tego nie wywiązano, ale na przeczekanie wypuszczono za darmo paczkę Kinect for Windows SDK w wersji drugiej.

Na tym nie koniec. Otóż w Windows Store można już ponadto zamieszczać komercyjne aplikacje wykorzystujące w jakiś sposób sensor. Firma podkreśla, że tego bardzo chcieli jego fani, co dzień odkrywający nowe zastosowania emocjonującej (ponoć) technologii. Twórcy ze swojej głównie fanowskiej do tej pory pracy nad wykorzystaniem gestów, ruchów czy szybkiego skanowania obiektów, wreszcie mogą zacząć czerpać zysk. Kilka ciekawych programów już zostało udostępnionych, a wśród nich znajdziemy między innymi Kinect Evolution, demonstrujące możliwości rozwiązania, proste YAKiT dla początkujących animatorów czy 3D Builder do odtwarzania ludzi i obiektów w 3D.

[1/2] YAKiT
[2/2] 3D Builder

Aby rozbudzić kreatywność społeczności, przypomniano również o przedsięwzięciach rozwijanych wraz z różnorakimi partnerami. W Care innovations z użyciem Kinecta 2.0 stworzono system ćwiczeń rehabilitacyjnych dla seniorów, którym często trudno dotrzeć do odpowiedniej placówki leczniczej. Zbiera on przy okazji dane o postępach pacjenta dla lekarza prowadzącego. Z kolei Ubi Interactive wykorzystuje nowy sensor w celach edukacyjnych, w projekcie interaktywnej, multimedialnej tablicy dla wykładowców.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.