Ogromna awaria. Nie działają usługi Meta Platforms: Instagram, WhatsApp i Messenger (aktualizacja)

Ogromna awaria. Nie działają usługi Meta Platforms: Instagram, WhatsApp i Messenger (aktualizacja)03.04.2024 21:18
Geograficzne rozmieszczenie zgłoszeń dotyczących awarii Facebooka
Źródło zdjęć: © Downdetector

3 kwietnia w godzinach wieczornych wystąpiła poważna awaria popularnych usług, należących do właściciela Facebooka, koncernu Meta Platforms. Awaria Instagrama, WhatsAppa i Messengera sparaliżowała działanie części internetu.

W godzinach wieczornych czasu polskiego rozpoczęła się awaria usług Meta Platforms. Serwis Downdetector został zasypany lawiną tysięcy zgłoszeń, potwierdzających problemy z działaniem kluczowych, należących do najpopularniejszych w internecie usług.

Wielu użytkowników raportuje, że nie działa Instagram (przede wszystkim aplikacja, w mniejszym stopniu feed - wyświetlanie treści), Messenger (wysyłanie i odbieranie wiadomości, a także logowanie do aplikacji) i WhatsApp (wysyłanie i odbieranie wiadomości).

Awaria dotyczy wielu usług Meta Platforms, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria dotyczy wielu usług Meta Platforms
Źródło zdjęć: © Downdetector

Napływające z całej Polski zgłoszenia dotyczą zarówno webowych wersji, istotnych dla użytkowników komputerów, jak i niedostępności usług mobilnych, przeznaczonych na smartfony.

Zgłoszenia o problemach dotyczą także niedostępności najpopularniejszej platformy społecznościowej - Facebooka. W przypadku wersji webowej i mobilnej użytkownicy mogą mieć problem z wyświetleniem serwisu lub nagłym wylogowaniem.

Awaria Instagrama - geograficzny rozkład zgłoszeń, Źródło zdjęć: © Downdetector
Awaria Instagrama - geograficzny rozkład zgłoszeń
Źródło zdjęć: © Downdetector

Mapa ilustrująca geograficzny rozkład zgłoszeń pokazuje, że brak dostępu do popularnych usług odnotowano niemal w całym kraju. Większość raportów pochodzi z największych miast, z wyłączeniem północnej Polski. Nie brakuje także zgłoszeń z mniejszych miejscowości.

To kolejna tak poważna awaria usług Meta w ostatnich tygodniach. Na początku marca bieżącego roku platforma odnotowała podobne problemy. Awaria została wtedy usunięta dopiero po około 30 minutach.

Aktualizacja, godz. 21.55

Jak wynika z aktualizowanych na bieżąco informacji w serwisie downdetector, problemy z działaniem usług Mety nadal występują. Liczba zgłoszeń części awarii spada, ale wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie (ponad 1,4 tys. w przypadku Messengera, ponad 800 w przypadku WhatsAppa). W przypadku Instagrama liczba zgłoszeń znów wzrosła, osiągając blisko 1 tys.

Aktualizacja, godz. 22.50

Wygląda na to, że sytuacja z WhatsAppem została opanowana, ale nadal występują problemy z działaniem Messengera i Instagrama.

Aktualizacja, godz. 23.12

Usługi Mety zaczęły wracać do normy po godzinie 23. Wciąż mogą występować jednak problemy o zasięgu lokalnym.

Łukasz Michalik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.