Oto co oglądamy na ekranach telewizorów. Nie są to programy tv

Oto co oglądamy na ekranach telewizorów. Nie są to programy tv31.10.2021 14:00
Źródło zdjęć: © pixabay.com

Trendy w oglądaniu telewizji uległy znaczącej zmianie – wynika z badania "Decoding the Default" firmy Hub Entertainment Research. Okazuje się, że odbiorcy znacznie częściej włączają odbiorniki, aby obejrzeć streaming niż tradycyjne kanały telewizyjne.

Wyniki badania opisuje branżowy serwis wirtualnemedia.pl. Jak czytamy na jego łamach, 55 proc. respondentów przyznaje, że na ekranie telewizora ogląda przede wszystkim to, co oferują platformy streamingowe oraz streaming na żywo (mowa tu m.in. o NetfliksieYouTube).

Z ankiet prowadzonych przez Hub Entertainment Research – amerykańską firmę, która od sześciu lat bada preferencje osób korzystających z odbiorników telewizyjnych – wynika, że ubywa osób, które oglądają na ekranach tradycyjną telewizję. Wirtualnemedia.pl zwracają uwagę, że w tym roku znów na pierwszym miejscu są usługi online, przy czym w ub.r. zanotowały one o pięć punktów procentowych mniej.

Rośnie popularność serwisów streamingowych

Według najnowszego badania 39 proc. respondentów ogląda przede wszystkim to, co oferują im dekodery płatnej telewizji. W porównaniu z ub. r. jest to wynik niższy o trzy punkty procentowe. Analizując te dane można zauważyć, że jeszcze w 2019 r. taka sama liczba widzów (47 proc.) jako pierwszy wybór wskazywała zarówno płatną telewizję, jak i usługi online.

Zmiana tych preferencji nastąpiła już w ub.r., gdy usługi oferowane przez sieci kablowe i satelitarne traciły 8 punktów procentowych do serwisów streamingowych. W porównaniu z poprzednim badaniem liczba widzów korzystających z usług online nieznacznie wzrosła (z 17 proc. do 19 proc.). W ciągu ostatnich sześciu lat można zaobserwować w zasadzie regularny wzrost w tym obszarze (w 2015 r. było to 8 proc.).

W przypadku tradycyjnej widownia skurczyła się przez ostatni rok z 21 proc. do zaledwie 10 proc. Przez ten czas wzrosła natomiast liczba widzów, którzy deklarują, że korzystają zarówno z tradycyjnych kanałów, jak i platform streamingowych (z 62 proc. do 71 proc.).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.